Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, istakla je prilikom gostovanja kampanje IT karavan 02 u Nišu, da je podizanje digitalnih kompetencija kod mladih prioritet u programima tog Ministarstva.
Obraćajući se učenicima osnovnih škola „Stefan Nemanja“ i „Učitelj Tasa“, za koje je u bioskopu „Kupina“ izvedena interaktivna prezentacija o bezbednom korišćenju novih tehnologija, Matić je podvukla prednost razvijanja digitalnih kompetencija u njihovom izboru budućih zanimanja, podsećajući da je grad Niš sa svojim Elektronskim fakultetom značajan tehnološki centar Srbije.
„Koristite internet za učenje i za lični razvoj. Potrebno je da budete svesni i opasnosti koje nose nove tehnologije, ali i prednosti, jer vam one mogu pomoći da prevaziđete razdaljine koje postoje između vas i vaših vršnjaka u celom svetu“, poručila je Matić.
Ovom prilikom državni sekretar uručila je predstavnicima škola edukativne setove robota, a nakon toga za učenike je održana radionica programiranja robotike u tehnološkom centru „Deli prostor za kreativno delovanje“.
IT karavan je edukativna kampanja za razvoj informacionog društva, koju Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija sprovodi od 12. aprila do 25. maja u gradovima: Novi Pazar, Pirot, Niš, Zaječar, Kraljevo, Užice, Čačak, Valjevo, Kragujevac, Subotica, Novi Sad, Pančevo i Sombor.
Ove godine partneri na projektu su Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Ministarstvo unutrašnjih poslova, organizacija „Save the Children“ za severozapadni Balkan i kompanija „Majkrosoft“.
„Drago nam je što drugu godinu za redom podržavamo IT karavan, manifestaciju koja podstiče pravilnu upotrebu savremenih tehnologija i interneta u obrazovanju i svakodnevnom životu dece. U Majkrosoftu verujemo da su digitalna pismenost i informacione tehnologije neophodne za razvoj i budućnost dece i ovog društva, i da treba da budu dostupne svima“, izjavio je ovom prilikom Nikola Orlić, direktor Sektora za korisnike iz javnog i komercijalnog segmenta, Majkrosoft Srbija i Crna Gora.
Kampanja koja je sprovedena i 2016. godine, u 15 gradova u Srbiji za oko 5000 osnovaca, realizuje se na dve lokacije, na otvorenom prostoru u centru grada, gde se predstavljaju programi razvoja informacionog društva namenjeni celokupnom građanstvu, i u osnovnim školama, kulturnim centrima i drugim institucijama, sa interaktivnim prezentacijama za učenike.