Државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић, истакла је приликом гостовања кампање ИТ караван 02 у Нишу, да је подизање дигиталних компетенција код младих приоритет у програмима тог Министарства.
Обраћајући се ученицима основних школа „Стефан Немања“ и „Учитељ Таса“, за које је у биоскопу „Купина“ изведена интерактивна презентација о безбедном коришћењу нових технологија, Матић је подвукла предност развијања дигиталних компетенција у њиховом избору будућих занимања, подсећајући да је град Ниш са својим Електронским факултетом значајан технолошки центар Србије.
„Користите интернет за учење и за лични развој. Потребно је да будете свесни и опасности које носе нове технологије, али и предности, јер вам оне могу помоћи да превазиђете раздаљине које постоје између вас и ваших вршњака у целом свету“, поручила је Матић.
Овом приликом државни секретар уручила је представницима школа едукативне сетове робота, а након тога за ученике је одржана радионица програмирања роботике у технолошком центру „Дели простор за креативно деловање“.
ИТ караван је едукативна кампања за развој информационог друштва, коју Министарство трговине, туризма и телекомуникација спроводи од 12. априла до 25. маја у градовима: Нови Пазар, Пирот, Ниш, Зајечар, Краљево, Ужице, Чачак, Ваљево, Крагујевац, Суботица, Нови Сад, Панчево и Сомбор.
Ове године партнери на пројекту су Министарство просвете, науке и технолошког развоја, Министарство унутрашњих послова, организација „Save the Children“ за северозападни Балкан и компанијa „Мајкрософт“.
„Драго нам је што другу годину за редом подржавамо ИТ караван, манифестацију која подстиче правилну употребу савремених технологија и интернета у образовању и свакодневном животу деце. У Мајкрософту верујемо да су дигитална писменост и информационе технологије неопходне за развој и будућност деце и овог друштва, и да треба да буду доступне свима“, изјавио је овом приликом Никола Орлић, директор Сектора за кориснике из јавног и комерцијалног сегмента, Мајкрософт Србија и Црна Гора.
Кампања која је спроведена и 2016. године, у 15 градова у Србији за око 5000 основаца, реализује се на две локације, на отвореном простору у центру града, где се представљају програми развоја информационог друштва намењени целокупном грађанству, и у основним школама, културним центрима и другим институцијама, са интерактивним презентацијама за ученике.