Zajednički turistički proizvod – ključ uspeha za bolje pozicioniranje na tržištu

Pomoćnik ministra za turizam Renata Pindžo kazala je danas na otvaranju trećeg sastanka grupe turističkih eksperata koji u Beogradu organizuje OECD (Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj) da je turizam je globalni fenomen, značajan sektor u ekonomiji zemalja Jugoistočne Evrope i jedna od najvažnijih društvenih aktivnosti današnjice.

S tim u vezi, Vlada Republike Srbije je kao i mnoge druge Vlade, ovu privrednu granu postavila na značajno mesto nacionalne Agende, dodala je Pindžo.

Pindžo je istakla prednosti Jugoistočne Evrope kao još uvek neotkrivene destinacije koja turistima može da pruži nove, neotkrivene krajeve.

Zajednički turistički proizvod - ključ uspeha za bolje pozicioniranje na tržištu

U vreme kada se širom sveta svakodnevno otkrivaju nove destinacije, zadatak nam je da različitim inicijativama stvorimo zajedničke turističke proizvode, regionalni brend koje ćemo zajedno plasirati Evropi i svetu. Ovi sastanci će biti prilika da razmenimo iskustva, ideje ali i identifikujemo potencijale ovog dela Evrope kako bismo se što uspešnije pozicionirali na svetskom tržištu, zaključila je pomoćnik ministra za turizam.

Tokom dvodnevnih susreta, predstavnici Jugoistočne Evrope razgovaraće o značajnoj ulozi turizma i učešću u bruto društvenom prihodu, prevazilaženju prepreka sa kojima se sektor svakodnevno susreće kao i o regionalnoj saradnji koja će rezultirati stvaranju zajedničkog turističkog proizvoda.

Pored Republike Srbije, sastanku u Beogradu prisustvuju delegacije iz Albanije, BiH, Hrvatske, BJR Makedonije, Crne Gore, Kosova (kao posmatrač u skladu sa rezolucijom UN 12/44), kao i predstavnici međunarodnih organizacija (CEFTA, USAID, DCC, UNESCO).

Treći sastanak Grupe turističkih eksperata biće prilika i da se predstave primeri dobre prakse ulaganja u ljudske resurse kroz edukacije i treninge turističkih radnika koji su jedan od preduslova razvoja turizma. Takođe, biće predstavljen Akcioni plan za podsticanje kulturnog i istorijskog turizma u Jugoistočnoj Evropi.

Pored inicijative OECD-a da okupi zemlje jugoistočne Evrope u kreiranju zajedničkog turističkog proizvoda i zajedničke turističke ponude, na Kinesko-istočnoevropskom Samitu održanom u decembru prošle godine u Beogradu, podržana je regionalna saradnja svih 16 zemalja Centralne i Istočne Evrope kao ključ za zajednički nastup na dalekim tržištima.

Trećem sastanku Grupe turističkih eksperata Jugoistočne Evrope u Beogradu, prethodili su u 2014. godini, sastanci u Dubrovniku i Parizu.