Заједнички туристички производ – кључ успеха за боље позиционирање на тржишту

Помоћник министра за туризам Рената Пинџо казала је данас на отварању трећег састанка групе туристичких експерата који у Београду организује ОЕЦД (Организација за економску сарадњу и развој) да је туризам је глобални феномен, значајан сектор у економији земаља Југоисточне Европе и једна од најважнијих друштвених активности данашњице.

С тим у вези, Влада Републике Србије је као и многе друге Владе, ову привредну грану поставила на значајно место националне Агенде, додала је Пинџо.

Пинџо је истакла предности Југоисточне Европе као још увек неоткривене дестинације која туристима може да пружи нове, неоткривене крајеве.

Заједнички туристички производ - кључ успеха за боље позиционирање на тржишту

У време када се широм света свакодневно откривају нове дестинације, задатак нам је да различитим иницијативама створимо заједничке туристичке производе, регионални бренд које ћемо заједно пласирати Европи и свету. Ови састанци ће бити прилика да разменимо искуства, идеје али и идентификујемо потенцијале овог дела Европе како бисмо се што успешније позиционирали на светском тржишту, закључила је помоћник министра за туризам.

Током дводневних сусрета, представници Југоисточне Европе разговараће о значајној улози туризма и учешћу у бруто друштвеном приходу, превазилажењу препрека са којима се сектор свакодневно сусреће као и о регионалној сарадњи која ће резултирати стварању заједничког туристичког производа.

Поред Републике Србије, састанку у Београду присуствују делегације из Албаније, БиХ, Хрватске, БЈР Македоније, Црне Горе, Косова (као посматрач у складу са резолуцијом УН 12/44), као и представници међународних организација (CEFTA, USAID, DCC, UNESCO).

Трећи састанак Групе туристичких експерата биће прилика и да се представе примери добре праксе улагања у људске ресурсе кроз едукације и тренинге туристичких радника који су један од предуслова развоја туризма. Такође, биће представљен Акциони план за подстицање културног и историјског туризма у Југоисточној Европи.

Поред иницијативе ОЕЦД-а да окупи земље југоисточне Европе у креирању заједничког туристичког производа и заједничке туристичке понуде, на Кинеско-источноевропском Самиту одржаном у децембру прошле године у Београду, подржана је регионална сарадња свих 16 земаља Централне и Источне Европе као кључ за заједнички наступ на далеким тржиштима.

Трећем састанку Групе туристичких експерата Југоисточне Европе у Београду, претходили су у 2014. години, састанци у Дубровнику и Паризу.