Za rekonstrukciju istorijskih spomenika milion evra

Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić otvorio je danas radove na rekonstrukciji spomen-kompleksa Kadinjača kod Užica, i tom prilikom poručio da bi takva mesta ubuduće trebalo da budu važne turističke destinacije.

Ljajić je istakao da projekat rekonstrukcije finansira resorno ministarstvo sa četiri miliona dinara, uz napomenu da će radovi biti završeni za dva meseca.

Ministarstvo će ove godine, kako je najavio, uložiti približno milion evra za rekonstrukciju različitih istorijskih spomenika koji imaju turistički značaj za Srbiju.

On je, ukazavši na kulturno-istorijski i turistički aspekt Kadinjače, ocenio da bi više trebalo da podsećamo na antifašističku tradiciju naše zemlje, što podrazumeva povećanje broja školskih ekskurzija ovakvim mestima.

Veoma je bitno da ovakvi kompleksi, poput Kadinjače, postanu važne turističke destinacije, mesta gde će se stvarati nova vrednost. Zbog toga je neophodno više ulagati u njih, obogatiti ih sadržajima kako bi turisti, pre svega mladi, imali motiva da ih obilaze, rekao je Ljajić.

Takođe, kako je dodao, Ministarstvo je spremno da nastavi sa pružanjem pomoći Užicu, kompleksu Kadinjača i muzeju, kao i da podrži svaki dobar projekat koji će biti finansijski isplativ.

Potpredsednik Vlade je naglasio da su turističke agencije, nakon uvođenja vanrednog stanja u Turskoj, dužne da putnicima koji otkažu aranžmane vrate najveći deo sredstava, a na turistima je da odluče da li će putovati u tu zemlju ili ne.

Ukoliko putnik otkaže putovanje, imaće osnov za povraćaj najvećeg dela sredstava, osim onih stvarnih troškova koje je agencija imala. Taj osnov se sada, uvođenjem vanrednog stanja, stekao, a na turistima je definitivna odluka da li će posetiti Tursku ili neće.

On je objasnio da sve dok se ne proglasi vanredno stanje u nekoj zemlji, turističke agencije nemaju obavezu da vraćaju novac za uplaćene aranžmane.

Ljajić je podsetio na to da svi koji su već otputovali i oni koji nameravaju da putuju mogu da se obrate na dežuri telefon i zatraže savete.

Prema njegovim rečima, situacija se prati i predstavnici resornog ministarstva su u kontaktu sa agencijama i putnicima, i blagovremeno će donositi potrebne odluke.