Vlada je na današnjoj sednici usvojila Nacionalni okvir interoperabilnosti, kojim se utvrđuju smernice za uspostavljanje i primenu interoperabilnosti u organima državne uprave u Republici Srbiji.
Reforma i modernizacija državne uprave zasnovana na širokoj primeni informaciono-komunikacionih tehnologija (IKT) smatra se jednim od ključnih elemenata daljeg razvoja informacionog društva u Srbiji. Uspostavljanje efikasnije administracije i smanjenje administrativnih troškova su preduslovi uspešne reforme državne uprave u kojoj značajnu ulogu imaju IKT.
Reforma se postiže uspostavljanjem interoperabilnosti, odnosno izgradnjom takvog sistema koji omogućava razmenu podataka, informacija i znanja, kroz usklađene poslovne procese uz podršku IKT.
Interoperabilnost je preduslov za kvalitetnije, brže i jeftinije pružanje javnih usluga građanima i privredi po principu „sve na jednom mestu“ (one-stop government). Takođe, ovim se ostvaruje mogućnost za smanjenje troškova putem efikasnog pružanja javnih usluga elektronskim putem.
Nacionalni okvir interoperabilnosti obezbediće usklađenost poslovnih procesa unutar i između organa državne uprave. Ovaj okvir uspostavlja se u skladu sa evropskom praksom pružanja javnih usluga, poštujući politiku bezbednosti, privatnost, čuvanje i arhiviranje javnih usluga i elektronskih zapisa.
Usvojeni okvir interoperabilnosti takođe predviđa da se interakcija sa sistemima elektronske uprave vrši u bezbednom okruženju i u potpunosti u skladu sa odgovarajućim propisima, kao što su propisi o privatnosti i zaštiti podataka o ličnosti.