Влада ће ускоро усвојити Стратегију за развој трговине Србије до 2020. године, која предвиђа развој модерне трговинске мреже, једноставније процедуре и подршку конкуренције, речено је данас у Привредној комори Србије.
Трговина је мотор који треба да вуче нашу привреду напред, изјавио је начелник Одељења за трговину у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Жељко Ракић на јавној расправи о предлогу стратегије која ће трајати до 27.фебруара.
Он је прецизирао да стратегија предвиђа развој модерне трговинске мреже, интернационализацију трговине и подстицање конкуренције, као и подршку сектору малих и средњих предузећа и предузетницима у тој области.
Ракић је додао и да је стратегијом предвиђен развој информационог система, електронске трговине, али и унапређење заштите потрошача.
Стратегија ће служити за даље усклађивање са прописима ЕУ у области трговине, навео је Ракић истичући да је формирање модерног тржишта и трговинског система, један од најзахтевнијих задатака у процесу придруживању Србије ЕУ.
Члан стручног тима за израду Стратегије Горан Петковић је указао да ће стратегија решити дебаланс који постоји између трговине на велико и мало, која сада постоји у корист трговине на велико.
Он каже да је трговина на велико у Србији дупло развијенија од трговине на мало, али да су код нас предузећа која тргују на велико бројна и слаба, док их у земљама ЕУ има дупло мање, али су много ефикаснија.
Петковић је казао да стратегија предвиђа око 30 мера за развој трговине, међу којима су и оне за развој трговине у неразвијеним подручјима.
Секретар Удружења за трговину у ПКС Гордана Хашимбеговић је поручила да је веома важна подршка за развој МСП у трговини, али и непрехрамбеног дела тог сектора.
Према њеним речима, ресорно министарство ће предложити да се формира Национални савет за развој трговине у коме ће привредници и представници институција заједно доносити стратешке одлуке.
Јавну расправу су организовали Министарство трговине, туризма и телекомуникација и ПКС.