Vlada će uskoro usvojiti Strategiju za razvoj trgovine Srbije do 2020. godine, koja predviđa razvoj moderne trgovinske mreže, jednostavnije procedure i podršku konkurencije, rečeno je danas u Privrednoj komori Srbije.
Trgovina je motor koji treba da vuče našu privredu napred, izjavio je načelnik Odeljenja za trgovinu u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Željko Rakić na javnoj raspravi o predlogu strategije koja će trajati do 27.februara.
On je precizirao da strategija predviđa razvoj moderne trgovinske mreže, internacionalizaciju trgovine i podsticanje konkurencije, kao i podršku sektoru malih i srednjih preduzeća i preduzetnicima u toj oblasti.
Rakić je dodao i da je strategijom predviđen razvoj informacionog sistema, elektronske trgovine, ali i unapređenje zaštite potrošača.
Strategija će služiti za dalje usklađivanje sa propisima EU u oblasti trgovine, naveo je Rakić ističući da je formiranje modernog tržišta i trgovinskog sistema, jedan od najzahtevnijih zadataka u procesu pridruživanju Srbije EU.
Član stručnog tima za izradu Strategije Goran Petković je ukazao da će strategija rešiti debalans koji postoji između trgovine na veliko i malo, koja sada postoji u korist trgovine na veliko.
On kaže da je trgovina na veliko u Srbiji duplo razvijenija od trgovine na malo, ali da su kod nas preduzeća koja trguju na veliko brojna i slaba, dok ih u zemljama EU ima duplo manje, ali su mnogo efikasnija.
Petković je kazao da strategija predviđa oko 30 mera za razvoj trgovine, među kojima su i one za razvoj trgovine u nerazvijenim područjima.
Sekretar Udruženja za trgovinu u PKS Gordana Hašimbegović je poručila da je veoma važna podrška za razvoj MSP u trgovini, ali i neprehrambenog dela tog sektora.
Prema njenim rečima, resorno ministarstvo će predložiti da se formira Nacionalni savet za razvoj trgovine u kome će privrednici i predstavnici institucija zajedno donositi strateške odluke.
Javnu raspravu su organizovali Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i PKS.