Генерални комесар Србије на светској изложби „Експо Милано 2015” Жарко Малиновић изјавио је на привредном форуму чији је суорганизатор Уникредит банка,, да можемо бити задовољни оним што је урађено током протеклих пет месеци одговором на главну тему „Нахранимо планету. Енергија за живот” и пратећим манифестацијама којима је свету приближена Србија и њени потенцијали.
Он је за новосадски Дневник рекао да када једног произвођача из Србије спојите с једним реномираним трговинским ланцем и дате му шансе да преговара и своје производе позиционира у таквом систему, ви сте на најбољи начин омогућили да се развијају нова радна места у Србији.
Интенција охрабривања италијанских инвеститора који већ послују у Србији да повећају своје пословне активности имала је конкретну реализацију и у Панчеву.
Италијанска компанија „ALM Nonwoven Manufacturing”, која се налази на Јабучком путу и послује у Панчеву од 2012. године, отворила је 21. септембра нови погон за производњу стерилних сетова одеће за раднике у прехрамбеној и фармацеутској индустрији. То је и нових 50 радних места у граду на Тамишу, а све што произведу у том погону, извози се пре свега у Италију и земље ЕУ. То је најбољии пример константне промоције Србије као добре инвестиционе дестанације, обашњава Малиновић.
Блиску сарадњу павиљон Србије остварио је и са италијанским гигантом већ пристутним код нас, компанијом „Фереро”. Када за амбасадора имамо компанију „Фереро”, која је дошла да послује у Србији, која има образовну радну снагу, има ресурсе и добру пословну климу, то много значи, више него да нас хвале сви наши људи. То је интенција да пустимо да позитивна искуства пословања у Србији презентују страни инвеститори, а знамо шта инвестиције Италијана значе за нас, с обзиром на то да је Италија у пет највећих инвеститора у Србији, каже Малиновић, уз опаску да је данашњи пословни форум с Уникредит банком већ опробана формула с Интезом, реализована на Национални дан Србије на миланском ЕКСПО.
Када је у питању пољопривредна и прехрамбена индустрија, извоз Србије ка Италији расте, и то је добар показатељ на миланској манифестацији, рекао је Малиновић и додао да ми као земља имамо довољне капатицете да одговоримо захтевима тржишта. При том се не можемо такмичитити у квантитету с великим земљама пољопривредним произвођачима, попут Канаде или Бразила, па чак и белоруском производњом пшенице. Али, можемо изаћи на тржиште квалитетом производа. Постоје и друге земље које су произвођачи малина, на пример, и представиле су своју малину овде као што смо и ми учинили с нашим „Агровоћем”. Занимљиво је да је један италијански ланац управо позиционирао једног нашег произвођача сокова и yемова. Очито је да држава треба да додатно охрабрује и наше пољопривреднике и прерађиваче да што више извозимо финални, индустријски производ, а мање сировину, а шанса нам је у квалитету пољопривредних производ.
Недостатак изложбеног простора надокнадили смо великим бројем догађаја, објашњава Малиновић и додаје да се тако радило од првог дана Светске изложбе, а радиће се и до последњег дана, 31. октобра.
Малиновић наглашава да је представио само пословне активности које су се протеклих месеци дешавале под сводом српског павиљона, који је пре неколико дана угостио и 450.000 посетиоца, Марка Занобија, комерцијалисту из Милана. Том приликом директор павиљона Бојан Стевановић му је уручио пригодне поклоне.