Potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić izjavio je danas da sajam turizma pozicionira Srbiju kao značajnu turističku destinaciju, menja imidž zemlje i šalje poruku koja će značiti veći priliv turista iz celog sveta.
Prilikom gostovanja u Jutarnjem programu TV Pink Ljajić je rekao da turizam učestvuje u BDP-u Srbije sa 1,8 odsto, a da je realan cilj da u narednom periodu bude tri odsto, što je svetski prosek.
Ministar je ukazao da je Srbija jedna od retkih zemalja u Evropi koja iz godine u godinu ostvaruje dvocifreni rast broja inostranih turista.
„Ovo jeste rekordna godina po mnogo čemu, kada govorimo o sajmu, dakle, ne samo zbog 1.100 izlagača, očekujemo i rekordnu posetu, jer prošle godine smo imali 62.000 posetilaca, ove godine očekujemo između 65.000 i 70.000 hiljada posetilaca“, istakao je Ljajić.
Ljajić je rekao da očekuje mnogo ugovora i bilateralne susrete sa ciljem udruživanja kapaciteta pre svega sa zemljama regiona, kako bi se privukli turisti iz Kine, Japana, Koreje, arapskih zemalja i udaljenih destinacija.
On je kao domaće brendove izdvojio Beograd, Novi Sad, planine kao što su Zlatibor, Kopaonik i Tara, banje kao što su Vrnjačka Banja, Bukovička Banja u Aranđelovcu, Kanjiža i Palić, manifestacije „Ezgit“, Guča, „Birfest“ i Dunav.
Ministar je rekao da su potrebne investicije u banje i da država ne može da bude vlasnik svih banja, nego da je neophodna privatizacija, jer je potreban svež i privatni kapital.
Govoreći o sporazumu o saradnji u oblasti turizma sa UAE, Ljajić je najavio da očekuje naredne godine značajno povećanje broja turista iz UAE i da taj sporazum predstavlja signal investitorima iz te zemlje.
Govoreći o jučerašnjem javnom nadmetanju, gde su svi srpski mobilni operatori – Telenor, Telekom Srbija i Vip Mobajl kupili dozvole za korišćenje frekvencija koje omogućavaju uvođenje četvrte generacije mobilne telefonije, Ljajić je potvrdio da se tom prilikom u državni budžet slilo 21 milion evra.