Сајам туризма позиционира Србију као значајну туристичку дестинацију

Потпредседник Владе и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић изјавио је данас да сајам туризма позиционира Србију као значајну туристичку дестинацију, мења имиџ земље и шаље поруку која ће значити већи прилив туриста из целог света.

Приликом гостовања у Јутарњем програму ТВ Пинк Љајић је рекао да туризам учествује у БДП-у Србије са 1,8 одсто, а да је реалан циљ да у наредном периоду буде три одсто, што је светски просек.

Министар је указао да је Србија једна од ретких земаља у Европи која из године у годину остварује двоцифрени раст броја иностраних туриста.

„Ово јесте рекордна година по много чему, када говоримо о сајму, дакле, не само због 1.100 излагача, очекујемо и рекордну посету, јер прошле године смо имали 62.000 посетилаца, ове године очекујемо између 65.000 и 70.000 хиљада посетилаца“, истакао је Љајић.

Љајић је рекао да очекује много уговора и билатералне сусрете са циљем удруживања капацитета пре свега са земљама региона, како би се привукли туристи из Кине, Јапана, Кореје, арапских земаља и удаљених дестинација.

Он је као домаће брендове издвојио Београд, Нови Сад, планине као што су Златибор, Копаоник и Тара, бање као што су Врњачка Бања, Буковичка Бања у Аранђеловцу, Кањижа и Палић, манифестације „Езгит“, Гуча, „Бирфест“ и Дунав.

Министар је рекао да су потребне инвестиције у бање и да држава не може да буде власник свих бања, него да је неопходна приватизација, јер је потребан свеж и приватни капитал.

Говорећи о споразуму о сарадњи у области туризма са УАЕ, Љајић је најавио да очекује наредне године значајно повећање броја туриста из УАЕ и да тај споразум представља сигнал инвеститорима из те земље.

Говорећи о јучерашњем јавном надметању, где су сви српски мобилни оператори – Теленор, Телеком Србија и Вип Мобајл купили дозволе за коришћење фреквенција које омогућавају увођење четврте генерације мобилне телефоније, Љајић је потврдио да се том приликом у државни буџет слило 21 милион евра.