Počela kampanja „Falsifikati koštaju više, kupujem originale!“

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Vesna Kovač rekla je novinarima povodom početka kampanje „Falsifikati koštaju više, kupujem originale!“ da zaštita prava intelektualne svojine doprinosi ekonomskom rastu i većem nivou zaštite potrošača i privlači investitore.

Ona je istakla da osim državnih organa koji su zaduženi za borbu protiv krivotvorenja i piraterije, svest građana o štetnosti i posledicama korišćenja krivotvorenih proizvoda, predstavlja dobar mehanizam smanjenja potražnje za kupovinom falsifikata i podržavanja legalne trgovine.

Viši savetnik u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Vera Despotović upozorila je da su falsifikovani lekovi, kozmetika, proizvodi za ličnu higijenu, lična zaštitna oprema, alati, rezervni delovi za automobile, električni proizvodi i igračke za decu potencijalna opasnost po zdravlje i bezbednost za potrošace i ostale korisnike.

Ističući da je intelektualna svojina neophodan element za uspeh jedinstvenog tržišta, predstavnica Delegacije Evropske unije u Srbiji Biljana Popović Jovanović rekla je da je segment podizanja svesti javnosti izuzetno značajan radi upoznavanja građana sa suštinom prava intelektualne svojine.

Počela kampanja

Očekujemo da će ovaj projekat unaprediti saradnju među institucijama uključenim u zaštitu prava intelektualne svojine, izjavila je Popović Jovanović.

Na skupu je upozoreno da većina ljudi nije svesna ozbiljnih rizika i štete koje mogu prouzrokovati sebi i svojoj porodici kupovinom i korišćenjem falsifikovane i piratske robe, prema podacima istraživanja među potrošacima širom sveta, pa je cilj ove kampanje da se poveća svest o pravima potrošaca u Srbiji.

Kampanju za podizanje svesti o važnosti zaštite i sprovođenja prava intelektualne svojine u Srbiji, koju finansira Delegacija Evrospke unije u Srbiji, sprovode Sektor tržišne inspekcije Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija i francuska međunarodna tehnička stručna agencija „Expertise France“.

U okviru kampanje „Falsifikati koštaju više, kupujem originale!“ predstavnici državnih institucija Srbije informisaće građane o koristima zaštite prava intelektualne svojine i ukazati na štetne posledice izazvane kupovinom i korištenjem krivotvorenih proizvoda.

Građani će, takođe, imati priliku da se upoznaju sa rizicima i odgovornošcu koju povlače proizvodnja, distribucija i prodaja falsifikovanih proizvoda.

Kampanja je deo projekta „Sprovođenje prava intelektualne svojine“ koji finansira Evropska unija sa 2,8 miliona evra iz pretpristupnih fondova.