Помоћник министар за туризам Рената Пинџо изјавила је да је долазак странаца у Србију важан због побољшања укупног платног биланса земље, али да нема комплетног развоја туризма док не заживи и унапреди се домаћи туризам и побољша доступност туристичке дестинације, што је показала пракса у многим европским државама.
Она је за РТС казала да ће промоција акције „Моја Србија“ показати колика је спремност домаћих угоститеља да се тржишно понашају, односно понуде посетиоцима из земље приступачније цене.
Пинџо је казала да циљ није само мобилизација домаћих гостију, већ и да се настави са промоцијом Србије као туристичке дестинације на иностраним тржиштима.
„Циљ је да привучемо странце и због побољшања укупног платног биланса земље, али са друге стране, свако ко се бави туризмом зна две основне предности – нема развоја туризма док нема развоја домаћег туризма и унапређења туристицке дестинације“, казала је Пинџо.
Она је навела пример Немачке која има већи проценат учешћа у БДП земље од туризма, него од аутомобилске индустрије, али 70- 75 одсто укупног прихода остварује од домаћих туриста.
Како је казала, важно је да се унапреди домаћа туристичка понуда, али је тест и за грађане колико су спремни да део одмора проведу у Србији, као и да ли су хотелијери спремни да понуде мало ниже цене.
Она је казала да наши грађани у иностранству оставе много више новца него што оставе туристи прилиликом боравка у Србији.
У акцији „Моја Србија“ много већу улогу имаће хотелијери и акција ће показати колика је спремност домаћих угоститеља да се тржишно понашају.
„Мораће да направе економску рачуницу да ли им се исплати да им капацитети ван сезоне буду попуњени или не“, рекла је она истичући да је важно да грађани бринеу о уређењу и чистоћи сопстевног краја у коме живе.