Pomoćnik ministar za turizam Renata Pindžo izjavila je da je dolazak stranaca u Srbiju važan zbog poboljšanja ukupnog platnog bilansa zemlje, ali da nema kompletnog razvoja turizma dok ne zaživi i unapredi se domaći turizam i poboljša dostupnost turističke destinacije, što je pokazala praksa u mnogim evropskim državama.
Ona je za RTS kazala da će promocija akcije „Moja Srbija“ pokazati kolika je spremnost domaćih ugostitelja da se tržišno ponašaju, odnosno ponude posetiocima iz zemlje pristupačnije cene.
Pindžo je kazala da cilj nije samo mobilizacija domaćih gostiju, već i da se nastavi sa promocijom Srbije kao turističke destinacije na inostranim tržištima.
„Cilj je da privučemo strance i zbog poboljšanja ukupnog platnog bilansa zemlje, ali sa druge strane, svako ko se bavi turizmom zna dve osnovne prednosti – nema razvoja turizma dok nema razvoja domaćeg turizma i unapređenja turisticke destinacije“, kazala je Pindžo.
Ona je navela primer Nemačke koja ima veći procenat učešća u BDP zemlje od turizma, nego od automobilske industrije, ali 70- 75 odsto ukupnog prihoda ostvaruje od domaćih turista.
Kako je kazala, važno je da se unapredi domaća turistička ponuda, ali je test i za građane koliko su spremni da deo odmora provedu u Srbiji, kao i da li su hotelijeri spremni da ponude malo niže cene.
Ona je kazala da naši građani u inostranstvu ostave mnogo više novca nego što ostave turisti prililikom boravka u Srbiji.
U akciji „Moja Srbija“ mnogo veću ulogu imaće hotelijeri i akcija će pokazati kolika je spremnost domaćih ugostitelja da se tržišno ponašaju.
„Moraće da naprave ekonomsku računicu da li im se isplati da im kapaciteti van sezone budu popunjeni ili ne“, rekla je ona ističući da je važno da građani brineu o uređenju i čistoći sopstevnog kraja u kome žive.