Pomoćnik ministra za zaštitu potrošača Vesna Novaković izjavila je da je danas počelo sprovođenje trećeg po redu projekta koji zajednički finansiraju Evropska unija i Srbija u oblasti zaštite potrošača, a čija je vrednost 1.425.000 evra.
Ona je na skupu povodom početka dvogodišnjeg tvining projekta „Dalji razvoja zaštite potrošača u Srbiji“, održanom u Privednoj komori Srbije, rekla da je cilj dalje unapređenje sistema zaštite potrošača, efikasnije vođenje pregovora iz te oblasti i pristupanje države EU.
Pomoćnik ministra za zaštitu potrošača je kazala da projekat sprovode Ministarstvo nacionalnog razvoja Republike Mađarske i Regionalna razvojna agencija Senec-Pezinok iz Slovačke Republike u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije.
Novaković je istakla da je resorno ministarstvo od 2008. godine, od kada se projektno finansiraju udruženja potrošača, za podršku njihovog rada izdvojilo milion evra.
Ona je ocenila da je dosta urađeno na zaštiti prava potrošača u Srbiji i da se ulaže u regionalne organizacije potrošača, kako bi građani u celoj Srbiji mogli lakše da traže savet i pomoć.
„Radićemo i edukaciju trgovaca, kako bi im olakšali poslovanje i pomogli da bolje primenju zakonske norme”, rekla je ona i dodala da je cilj da se još više podigne nivo zaštite potrošača u Srbiji.
Novaković je kazala da je u prvih devet meseci ove godine zabeleženo 12.823 prigovora potrošača, a da se najveći deo odnosi na obuću i mobilne telefone.
Ona je rekla da se od ukupnog broja prigovora potrošača, oko 20 odsto njih žalilo na kvalitet obuće, 12 odsto na mobilne telefone, slede usluge kao što su struja, voda i gas sa učešćem od 7,8 odsto, zatim računari i IT oprema 5,6 odsto.
„Potrošači su se žalili i na telekomunikacione usluge, belu tehniku, odeću i nameštaj“, rekla je Novaković.
Najveći broj predmetnih prigovora, prema njenim rečima, odnosio se na nesaobraznost robe i usluga, nepoštovanje prava potrošača u postupku reklamacije, neizdavanje i visinu računa, isporuku robe i garanciju.