Помоћник министра за заштиту потрошача Весна Новаковић изјавила је да је данас почело спровођење трећег по реду пројекта који заједнички финансирају Европска унија и Србија у области заштите потрошача, а чија је вредност 1.425.000 евра.
Она је на скупу поводом почетка двогодишњег твининг пројекта „Даљи развоја заштите потрошача у Србији“, одржаном у Приведној комори Србије, рекла да је циљ даље унапређење система заштите потрошача, ефикасније вођење преговора из те области и приступање државе ЕУ.
Помоћник министра за заштиту потрошача је казала да пројекат спроводе Министарство националног развоја Републике Мађарске и Регионална развојна агенција Сенец-Пезинок из Словачке Републике у сарадњи са Министарством трговине, туризма и телекомуникација Републике Србије.
Новаковић је истакла да је ресорно министарство од 2008. године, од када се пројектно финансирају удружења потрошача, за подршку њиховог рада издвојило милион евра.
Она је оценила да је доста урађено на заштити права потрошача у Србији и да се улаже у регионалне организације потрошача, како би грађани у целој Србији могли лакше да траже савет и помоћ.
„Радићемо и едукацију трговаца, како би им олакшали пословање и помогли да боље примењу законске норме”, рекла је она и додала да је циљ да се још више подигне ниво заштите потрошача у Србији.
Новаковић је казала да је у првих девет месеци ове године забележено 12.823 приговора потрошача, а да се највећи део односи на обућу и мобилне телефоне.
Она је рекла да се од укупног броја приговора потрошача, око 20 одсто њих жалило на квалитет обуће, 12 одсто на мобилне телефоне, следе услуге као што су струја, вода и гас са учешћем од 7,8 одсто, затим рачунари и ИТ опрема 5,6 одсто.
„Потрошачи су се жалили и на телекомуникационе услуге, белу технику, одећу и намештај“, рекла је Новаковић.
Највећи број предметних приговора, према њеним речима, односио се на несаобразност робе и услуга, непоштовање права потрошача у поступку рекламације, неиздавање и висину рачуна, испоруку робе и гаранцију.