Ниједно предузеће у Србији не може да рачуна на дугорочни успех, ако у пуној мери не поштује права потрошача и не негује партнерски однос са њима, изјавила је данас државна секретарка Министарства трговине, туризма и телекомуникација Весна Ковач.
Поштовањем права потрошача и применом добрих пословних обичаја трговци ће имати боље пословне резултате, ниже цене и виши ниво квалитета роба и услуга, рекла је она отварајући округли сто „Права потрошача: изазов или шанса за бренд и компанију“.
Потпунија заштита потрошача не ограничава се само на фер однос између потрошача и трговаца, додала је, већ обухвата шире информисање потрошача, уважавање њихових приговора, као и успостављање јасних механизама за спровођење заштите потрошачких права, у чему кључну улогу игра државна регулатива.
Након годину и по дана од примене Закона о заштити права потрошача, Ковач је истакла да је евидентно да они боље познају своја права и да су информисани о механизмима њиховог спроводења.
Такође, додала је, приметно је и да трговци у већој мери поштују права потрошача што резултира мањим бројем спорних ситуација између потрошача и трговаца, па је самим тим и број приговора мањи.
Регионални директор за развој у компанији Икеа за југоисточну Европу Владислав Лалић рекао је да ће та компанија кад буде отворила своју робну кућу у Београду, следећег лета, ускладити у потпуности своје пословање са законодавством.
Икеа, како је навео, свуда има униформан, јединствен начин како приступа у односу према потрошачима, а он се заснива на основним принципима – фер, транспаретном односу.