Nijedno preduzeće u Srbiji ne može da računa na dugoročni uspeh, ako u punoj meri ne poštuje prava potrošača i ne neguje partnerski odnos sa njima, izjavila je danas državna sekretarka Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija Vesna Kovač.
Poštovanjem prava potrošača i primenom dobrih poslovnih običaja trgovci će imati bolje poslovne rezultate, niže cene i viši nivo kvaliteta roba i usluga, rekla je ona otvarajući okrugli sto „Prava potrošača: izazov ili šansa za brend i kompaniju“.
Potpunija zaštita potrošača ne ograničava se samo na fer odnos između potrošača i trgovaca, dodala je, već obuhvata šire informisanje potrošača, uvažavanje njihovih prigovora, kao i uspostavljanje jasnih mehanizama za sprovođenje zaštite potrošačkih prava, u čemu ključnu ulogu igra državna regulativa.
Nakon godinu i po dana od primene Zakona o zaštiti prava potrošača, Kovač je istakla da je evidentno da oni bolje poznaju svoja prava i da su informisani o mehanizmima njihovog sprovodenja.
Takođe, dodala je, primetno je i da trgovci u većoj meri poštuju prava potrošača što rezultira manjim brojem spornih situacija između potrošača i trgovaca, pa je samim tim i broj prigovora manji.
Regionalni direktor za razvoj u kompaniji Ikea za jugoistočnu Evropu Vladislav Lalić rekao je da će ta kompanija kad bude otvorila svoju robnu kuću u Beogradu, sledećeg leta, uskladiti u potpunosti svoje poslovanje sa zakonodavstvom.
Ikea, kako je naveo, svuda ima uniforman, jedinstven način kako pristupa u odnosu prema potrošačima, a on se zasniva na osnovnim principima – fer, transparetnom odnosu.