Zajednički nastup Srbije i Crne Gore na trećim tržištima u turizmu

Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić i crnogorski ministar održivog razvoja i turizma Branimir Gvozdenović razgovarali su o zajedničkom nastupu dve zemlje u oblasti turizma na trećim, udaljenim tržištima.

Ministri su na Sajmu turizma u Beogradu dogovorili da prva zajednička turistička ponuda bude predstavljena krajem marta u Budimpešti.

Do početka letnje turističke sezone dvojica ministara su najavila zajedničke sastanke kako bi kontrolisali sprovođenje dogovorenog i predlagali nove mere za unapređenje saradnje u oblasti turizma.

Ljajić je naglasio da je Crna Gora jedan od najznačajnijih spoljnotrgovinskih partnera Srbije i jedno od najvažnijih tržišta, a turizam jedna od oblasti u kojoj je saradnja iz godine u godinu sve bolja.

Ministar Ljajić je istakao da povećanje broja srpski turista u Crnoj Gori za 10 odsto istovremeno znači i povećanje plasmana roba iz Srbije na crnogorsko tržište za 15 odsto.

„Naš primerani intres je da u Crnoj Gori boravi što više naših turista, jer to znači povećanje izvoza, ali i povećanje zapošljavanja s obzirom da u Crnoj Gori tokom letnje sezone radi najmanje 15.000 naši građana“, rekao je Ljajić.

Prema njegovim rečima, svake godine u Srbiji je sve više turista iz Crne Gore, prošle godine ih je bilo više od 60.000, a ove godine se očekuje povećanje tog broja.

Ministar Gvozdenović rekao je da je sa srpskim kolegama dogovoren zajednički nastup pre svega na kineskom tržištu, ali i drugim dalekim tržištima, sa ciljem da se i u Srbiju i u Crnu Goru dovede značajan broj turista iz tih područja.

„Ovaj region može da ponudi nešto što drugi ne mogu i to je veoma važno na svetskoj turističkoj mapi“, ocenio je Gvozdenović.

On je naglasio da je prošle godine u Crnoj Gori boravilo ukupno 1,5 miliona turista, da je u poslednjih 10 godina turistički promet utrosručen što su odlični rezultat.

„Crna Gora je zadovoljna postignutim. Prihodi od turizma su u prošloj godini bili 730 miliona evra, što je više nego u 2013.“, rekao je Gvozdenović i zaključio da je njegova zemlja dobro pozicionirana turistička destinacija.