Потпредседник Владе Републике Србије и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић и црногорски министар одрживог развоја и туризма Бранимир Гвозденовић разговарали су о заједничком наступу две земље у области туризма на трећим, удаљеним тржиштима.
Министри су на Сајму туризма у Београду договорили да прва заједничка туристичка понуда буде представљена крајем марта у Будимпешти.
До почетка летње туристичке сезоне двојица министара су најавила заједничке састанке како би контролисали спровођење договореног и предлагали нове мере за унапређење сарадње у области туризма.
Љајић је нагласио да је Црна Гора један од најзначајнијих спољнотрговинских партнера Србије и једно од најважнијих тржишта, а туризам једна од области у којој је сарадња из године у годину све боља.
Министар Љајић је истакао да повећање броја српски туриста у Црној Гори за 10 одсто истовремено значи и повећање пласмана роба из Србије на црногорско тржиште за 15 одсто.
„Наш примерани интрес је да у Црној Гори борави што више наших туриста, јер то значи повећање извоза, али и повећање запошљавања с обзиром да у Црној Гори током летње сезоне ради најмање 15.000 наши грађана“, рекао је Љајић.
Према његовим речима, сваке године у Србији је све више туриста из Црне Горе, прошле године их је било више од 60.000, а ове године се очекује повећање тог броја.
Министар Гвозденовић рекао је да је са српским колегама договорен заједнички наступ пре свега на кинеском тржишту, али и другим далеким тржиштима, са циљем да се и у Србију и у Црну Гору доведе значајан број туриста из тих подручја.
„Овај регион може да понуди нешто што други не могу и то је веома важно на светској туристичкој мапи“, оценио је Гвозденовић.
Он је нагласио да је прошле године у Црној Гори боравило укупно 1,5 милиона туриста, да је у последњих 10 година туристички промет утросручен што су одлични резултат.
„Црна Гора је задовољна постигнутим. Приходи од туризма су у прошлој години били 730 милиона евра, што је више него у 2013.“, рекао је Гвозденовић и закључио да је његова земља добро позиционирана туристичка дестинација.