Ljajić: Vaučeri i promocija doprineli rastu broja domaćih turista

Potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić izjavio je na Avali da sinergijom akcije vaučera i promotivnih aktivnosti, od 2015. godine imamo rast broja domaćih turista.

,,2015. godine smo po prvi put, posle 2007. godine, imali rast broja domaćih turista. Mi smo 2015. godine imali milion i trista hiljada domaćih turista, a 2017. godine već skoro milion i šesto hiljada, što je 22 odsto više”, rekao je Ljajić na obeležavanju početka ovogodišnje promotivne kampanje Turističke organizacije Srbije posvećene domaćim turistima koja nosi naziv „Koje momente ćeš pamtiti ovog leta“.

On je rekao da je akcija podele vaučera za pojedine destinacije bila gotovo spasonosna što je slučaj sa Sokobanjom, koja je 2015. godine imala 195 hiljada noćenja, a prošle godine 262 hiljade, što je rast od 34 odsto.

Ljajić je izjavio da su najveći problemi pojedinih destinacija to što se godinama nije ulagalo u infrastrukturne projekte kao i nedostatak promocije, ali se nada da će Srbija u narednom periodu imati desetak ozbiljnih, međunarodno priznatih, ratifikovanih turističkih destinacija.

,,Pored Sokobanje imamo u planu da razvijemo još nekoliko destinacija koje imaju dobar potencijal. Imamo Palić koji je odlična ali neiskorišćena destinacija gde takođe planiramo čitav niz mera i aktivnosti i Dunav sa svojih sedam tvrđava od kojih su neke već u fazi rekonstrukcije.

Govoreći o Avali kao turističkoj destinaciji, Ljajić je naveo da pre dve godine na Avali nije bilo nikakvih sadržaja osim da se sa tornja posmatra Beograd, dok sada imamo jedan mali grad gde turisti mogu da se zadrže zahvaljujući raznovrsnom sadržaju.

Upravo zahvaljujući tome, kaže ministar, trenutno imamo oko 35 odsto više prodatih ulaznica na tornju u odnosu na isti period prošle godine dok u pojedinim mesecima taj procenat raste i do 50 odsto.
Ministar je na Avali najavio nove sadržaje u sklopu kojih je i osvetljenje tornja kako bi se tokom noći video iz raznih krajeva Beograda.

,,Ove godine se nadam da će na tornju biti oko 200 hiljada prodatih ulaznica za razliku od prošle godine kada je bilo oko 160 hiljada”, zaključio je Ljajić.