Ускоро почиње опремање српског павиљона на „ЕКСПО 2015“

Потпредседник Владе и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић најавио је да ће Србија 1. фебруара преузети кључеве и почети да опрема свој павиљон на Светској изложби „Експо 2015“ у Милану, која ће бити отворена 1. маја и трајаће до краја октобра oве године.

„Почели смо да се припремамо и, иако је још у току процедура за избор најбољег дизајнерског решења, стићи ћемо да све послове завршимо у року“, рекао је министар Љајић за Новости, додајући да је ова изложба, поред председавања ОЕБС-ом најважнији догађај за Србију у овој години.

„Окуси храну Осети живот“ је слоган са којим се Србија спрема за свој најважнији наступ ове године. Посетиоце српског павиљона чекаће богата национална трпеза, слике крајолика и туристичких дестинација. Током шестомесечног представљања, домаћини ће им бити и најзнаменитији уметници и спортисти.

Паралелно са представљањем лепота Србије, привредници ће радити на томе да привуку нове инвеститоре, јер ће на „Експо 2015“ свој павиљон имати 144 државе, од којих би са многима могла да буде унапређена привредна сарадња.

Према министровим речима интересовање за „Експо“ је огромно, досад је већ продато седам милиона улазница, а очекује се више од 20 милиона посетилаца. Због тако великог интересовања Србија би требало да уложи све расположиве ресурсе да се, кад већ учествује на овој изложби, представи у најбољем могућем светлу.

„Баш у време поплава требало је да донесемо одлуку хоћемо ли уопште учествовати на „Експо 2015“. Били смо близу да одустанемо, јер је требало да дамо пола милиона евра само за закуп павиљона. У тренутку када су људи остали без крова над главом, имали смо дилему шта чинити. Али онда нам је Италија изашла у сусрет и дала бесплатан павиљон, што је олакшало нашу одлуку – прича потпредседник Владе.

Павиљон Србије налази се у оквиру медитеранског кластера. Смештени смо са земљама сличних гастрономских навика, каже Љајић. Ту су још Албанија, Алжир, Црна Гора, Египат, Грчка, Либан, Либија, Сан Марино и Тунис. Свака држава има свој павиљон и заједнички простор за представљање. Ту ће бити и трг на коме ће се приређивати концерти и други наступи. Биће ту и мала пијаца, са воћем, поврћем и зачинима карактеристичним за земље учеснице.

За цео наступ Србија располаже са 100 милиона динара или нешто више од 800.000 евра. Готово све државе имају далеко веће буџете. Рекордер је Кина, која ће потрошити 50 милиона евра, а Италија, као домаћин, намерава да у свој наступ уложи 40 милиона евра. Једнако амбициозне планове има и Немачка, са листом трошкова од 40 милиона евра. Швајцарска ће да потроши 18,5, Француска 20, а Кувајт између 20 и 25 милиона евра. Хрватска је, рецимо, одустала од учешћа.

Значајно се разликују и величине павиљона. Тако ће највећи имати Италијани, као домаћини, површине 12.000 метара квадратних. Међу највећима ће бити и немачки са 4.900, пашвајцарски са 4.433, јапански са 4.170 и кинески са 4.000 квадрата. Наш павиљон биће мали, са свега 250 квадрата, али је добро позициониран – налази се поред италијанског, који ће сигурно имати највећу посећеност, јер је највећи, а и 15 милиона посетилаца биће Италијани. Одмах поред је и вештачко језеро направљено за ову прилику – најављује министар. Наш буџет је скроман, а и простор којим располажемо је мали, па ћемо те недостатке морати да надокнадимо вишком креативности.

“Надамо се да ћемо да доведемо наше најпознатије спортисте и уметнике”, каже Љајић. У павиљону имамо и кухињу где ће се припремати традиционална јела. Желимо да представимо нашу, историју, културу , традицију, спорт, туризам и привреду А осим остављања доброг утиска, суштина боравка наших представника у Милану, од маја до новембра, биће склапање пословних уговора. Очекује се посета бројних званичника нашем павиљону, као и низ билатералних састанака. Привредна комора Милана уврстила је Србију међу 20 држава са којима жели да сарађује током „Експо 2015“. Уступиће нам простор за састанке и рад у оквиру њихове коморе. Од тога ће конкретну корист, оцењује министар, имати компаније. Ти састанци дешаваће се изван простора саме изложбе и неће бити ограничени само на теме овогодишњег „Експа“, чији је мото „Нахрани планету Енергија за живот“.