Помоћник министра за заштиту потрошача Весна Новаковић рекла је данас, отварајући TAIEX радионицу „Улога судских вештака у решавању потрошачких спорова“, да потрошачки спорови настају онда када потрошачи нису задовољни робом коју су купили или услугом коју је трговац обавио.
Она је казала да је важно да се потрошачи жале и остваре своје право и да је то битан сегмент политике заштите потрошача.
Приговори потрошача могу бити решени позитивно и задовољавајуће за обе уговорне стране, али је некада неопходно учешће треће независне стране, кроз формално пресуђивање или путем поступка преговарања и мирења, казала је Новаковић.
Помоћник министра је истакла да је потрошачке спорове могуће решавати двојако, вансудским и судским путем и том приликом нагласила да важну важну улогу пре покретања потрошачког спора имају удружења за заштиту потрошача у смислу едукације потрошача, пружања правних савета и писања приговора трговцима у циљу решавања потрошачког проблема.
Она је навела да уколико учинак удружења не резултира позитивним исходом, потрошач може покренути поступак пред надлежним судом.
„Да је у Републици Србији препознат значај ових спорова говори и чињеница да су потрошачки спорови постали и саставни део Закона о парничном поступку. С обзиром на то да судски процеси дуго трају и на чињеницу да су потрошачи нестрпљиви у остварењу својих потрошачких права, Законом о заштити потрошача регулисано је и вансудско решавање потрошачких спорова, нарочито имајући у виду неравноправан положај потрошача и трговца у погледу финансијских могућности, непознавања права и неискуства код наступања на суду“ нагласила је Весна Новаковић.
Који год механизам заштите да се примени, неопходно је да се у поступку решавања спора утврди односно докаже неисправност купљене робе и у том поступку је потребно обезбедити налаз и мишљење стручног лица, експерта, који има неопходно знање и вештине, закључила је она.
Радионица коју Министарство трговине, туризма и телекомуникација организује у сарадњи са Европском комисијом одржава се у уторак, 18. и среду 19. октобра 2016. године, у хотелу „88 rooms“ у Београду, са циљем да експерти из ЕУ поделе своја знања и искуства како је код њих регулисана улога судских вештака у поступку решавања потрошачких спорова, како је уређено питање трошкова њиховог ангажовања, као и да представе поступак доказивања несаобразности робе кроз примере из судске праксе.