„Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija animira i motiviše devojčice i devojke da se odluče za obrazovanje u oblasti novih tehnologija i da izaberu zanimanje u sektoru u kojem je najveći broj slobodnih radnih mesta. Godišnje se u Srbiji zapošljava više od 3000 stručnjaka u oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija, a stalno je otvoreno više od 100 programerskih pozicija“, istakla je državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić u uvodnom obraćanju na Okruglom stolu „Uključivanje devojčica u svet IKT-a i preduzetništvo“.
Okrugli sto povodom projekta „Telenor dan devojčica“organizovali su Udruženje poslovnih žena Srbije i Telenor fondacija, a tim povodom uručene su i nagrade devojčicama koje su se odazvale na konkurs za najbolji video rad, na temu „Uhvati ideju“ i prikazani su najbolji radovi.
„Gledajući video radove koje su devojčice slale, bila sam impresionirana njihovom maštovitošću. Mlade devojke ne samo da imaju sjajne ideje o tome kako da osmisle svoju svakodnevicu, kako da postignu bolje rezultate u učenju ili kako da zarade svoj džeparac, već znaju i kako da izraze te ideje pomoću novih tehnologija. Iako tek na početku svog životnog puta, one već sada znaju kako da se ostvare i kako da objave to celom svetu“, rekla je Tatjana Matić.
„U okviru inicijative koju smo upravo pokrenuli, pod nazivom „Pametno i bezbedno – Smart end sejf“ koja se sprovodi prvenstveno kroz projekat IT karavan koji obilazi škole i gradove u Srbiji i priređuje edukativne prezentacije o prednostima i opasnostima interneta, promovišemo i projekte koji se odnose upravo na veće uključivanje devojčica i žena u nove tehnologije. Kao jedan od tih programa pod zajedničkim nazivom IT dame, već za nedelju dana obeležićemo međunarodni dan devojaka u IKT-u, 28. aprila“, istakla je državni sekretar.
Na Okruglom stolu učestvovale su i Ingeborg Ofsthust, generalna direktorka Telenora, Sanja Popović Pantić, predsednica Udruženja poslovnih žena Srbije i druge uspešne žene iz poslovnog sveta i oblasti IKT-a.