Тржишни инспектори данас су у Тржном центру БИГ, у оквиру кампање „Фалсификати коштају више, купујем оригинале!“, грађанима Новог Сада на примерима фалсификованих хемијски производа, ручних алата (фалсификоване тестере), обуће, алкохолних пића, прехрамбених производа и других фалсифиокованих производа, показали како да уоче разлику између фалсификованих и оригиналних производа. Такође овом приликом, Новосађанима је представљена заплењена кривотворена роба из Новог Сада и околине и предочене су им све штетне последице производње и употребе фалсификованих производа.
„Кроз разговор са потрошачима из Београда, Новог Сада и Крагујевца показало се да веćина људи није у потпуности свесна озбиљних ризика и штета које могу проузроковати себи и својој породици од куповине и коришćења фалсификоване и пиратске робе. Фалсификовани лекови, козметика, производи за личну хигијену, лична заштитна опрема, алати, резервни делови за аутомобиле, електрични производи и играчке за децу представљају потенцијалну опасност по здравље и безбедност за потрошаче и остале кориснике,“ изјавила је Сенка Кнежевић, начелник Одељења Нови Сад и додала „Циљ ове кампање подизање свести о правима потрошача у Србији, јер је важно је да потрошачи разумеју своју личну улогу и да свесно направе одступ од куповине и коришćења фалсификата.“
Ова акција део је кампање „Фалсификати коштају више, купујем оригинале!“, коју спроводе Сектор тржишне инспекције Министарства трговине, туризма и телекомуникација, Еxпертисе Франце – француска међународна техничка стручна агенција, и Делегација Европске уније у Србији. Кампања је део пројекта „Спровођење права интелектуалне својине“ који финансира Европска унија са 2.8 милиона евра из претприступних фондова у циљу јачања капацитета заштите и спровођења права интелектуалне својине у Србији.
Ово је, иначе, последњи у низу информативно-едукативних разговора са грађанима у оквиру кампање „Фалсификати коштају више, купујем оригинале!“, а овај вид активности представницима поменутих институција представља веома значајну помоћ са аспекта приоритизације даљих активности у области спровођења права интелектуалне својине, заштите потрошача и заштите легалне трговине.
Присутним грађанима су подељене информативне брошуре, а такође су имали прилику да попуне анонимне анкете и тиме слободно искажу своје ставове и мишљења о овој теми. Резултати анкете, као и студија о стању у Србији, која је спроведена у оквиру Твиннинг пројекта, биће представљени на конференцији за медије, 27. априла, на Светски дан интелектуалне својине.