Tržišni inspektori danas su u Tržnom centru BIG, u okviru kampanje „Falsifikati koštaju više, kupujem originale!“, građanima Novog Sada na primerima falsifikovanih hemijski proizvoda, ručnih alata (falsifikovane testere), obuće, alkoholnih pića, prehrambenih proizvoda i drugih falsifiokovanih proizvoda, pokazali kako da uoče razliku između falsifikovanih i originalnih proizvoda. Takođe ovom prilikom, Novosađanima je predstavljena zaplenjena krivotvorena roba iz Novog Sada i okoline i predočene su im sve štetne posledice proizvodnje i upotrebe falsifikovanih proizvoda.
„Kroz razgovor sa potrošačima iz Beograda, Novog Sada i Kragujevca pokazalo se da većina ljudi nije u potpunosti svesna ozbiljnih rizika i šteta koje mogu prouzrokovati sebi i svojoj porodici od kupovine i korišćenja falsifikovane i piratske robe. Falsifikovani lekovi, kozmetika, proizvodi za ličnu higijenu, lična zaštitna oprema, alati, rezervni delovi za automobile, električni proizvodi i igračke za decu predstavljaju potencijalnu opasnost po zdravlje i bezbednost za potrošače i ostale korisnike,“ izjavila je Senka Knežević, načelnik Odeljenja Novi Sad i dodala „Cilj ove kampanje podizanje svesti o pravima potrošača u Srbiji, jer je važno je da potrošači razumeju svoju ličnu ulogu i da svesno naprave odstup od kupovine i korišćenja falsifikata.“
Ova akcija deo je kampanje „Falsifikati koštaju više, kupujem originale!“, koju sprovode Sektor tržišne inspekcije Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Expertise France – francuska međunarodna tehnička stručna agencija, i Delegacija Evropske unije u Srbiji. Kampanja je deo projekta „Sprovođenje prava intelektualne svojine“ koji finansira Evropska unija sa 2.8 miliona evra iz pretpristupnih fondova u cilju jačanja kapaciteta zaštite i sprovođenja prava intelektualne svojine u Srbiji.
Ovo je, inače, poslednji u nizu informativno-edukativnih razgovora sa građanima u okviru kampanje „Falsifikati koštaju više, kupujem originale!“, a ovaj vid aktivnosti predstavnicima pomenutih institucija predstavlja veoma značajnu pomoć sa aspekta prioritizacije daljih aktivnosti u oblasti sprovođenja prava intelektualne svojine, zaštite potrošača i zaštite legalne trgovine.
Prisutnim građanima su podeljene informativne brošure, a takođe su imali priliku da popune anonimne ankete i time slobodno iskažu svoje stavove i mišljenja o ovoj temi. Rezultati ankete, kao i studija o stanju u Srbiji, koja je sprovedena u okviru Tvinning projekta, biće predstavljeni na konferenciji za medije, 27. aprila, na Svetski dan intelektualne svojine.