Pomoćnica ministra za turizam Renata Pindžo učestvovala je na 14. turističkom sajmu (COTTM) u Kini, koji jedan od najvažnijih poslovnih događaja u turističkoj industriji usmeren na rastuća emitivna turistička tržišta.
Tokom boravka u Pekingu, Pindžo se sastala sa direktorom Departmana za promociju turizma i međunarodnu saradnju Državne uprave za turizam NR Kine Zhang Lizhongom i zamenikom direktora Opštinske komisije za turizam Pekinga Ju Debinom, sa kojima je razgovarala o mogućnostima daljeg unapređenja saradnje i povećanja broja kineskih turista u Srbiji i regionu.
Takođe, pomoćnica ministra i direktorka turističke organizacija Srbije Marija Labović održale su sastanak sa direktorom prodaje i marketinga Hainan Airlines-a, koji je najavio potrebu, ali i mogućnost uvođenja još jednog leta nedeljno na relaciji Beograd – Peking koji je ova avio kompanija uspostavila u septembru 2017. godine.
TOS je u saradnji sa predstavnicima Hainan Airlines-a organizovao sastanke, radionicu za turoperatore, na kojoj je prisustvovalo preko 50 organizatora turističkih putovanja iz Kine.
Pomoćnica ministra za turizam je na konferenciji za medije na kojoj su brojni novinari iz Kine imali prilike da se bolje upoznaju sa turističkom ponudom Srbije, a posebno sa turističkom ponudom Vojvodine i Beograda, izjavila da je Srbija širom otvorila svoje srce za kineske turiste.
Navela je da veruje da će Srbija svojim bogatim kulturno-istorijskim nasleđem, bogatom prirodom, a pre svega svojim gostoprimstvom biti atraktivna destinacija za kineske turiste.
Na sajmu COTTM upriličeno je i svečano potpisivanje sporazuma između Turističke organizacije Srbije i najbrže rastuće onlajn turističke agencije u Kini (Tongcheng International Travel Service), koja će pomoći promociji turističke ponude Srbije kroz svoje digitalne platforme stvarajući različite turističke ponude prilagođene kineskom turističkom tržištu.
Prema podacima Svetske turističke organizacija Ujedinjenih nacija, Kina nastavlja da učvršćuje svoju poziciju kao najveće svetsko tržište putovanja i potrošnje.
Kineski turisti više troše prilikom putovanja u Evropu nego putnici sa drugih prekomorskih tržišta, što je veoma značajno za turističko tržište Srbije.
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku u 2017. godini najveći porast broja dolazaka (180,8%) registrovan je kod turista iz Kine a taj trend se nastavlja i u 2018. godini, u kojoj je u prva dva meseca ostvaren najveći porast broja dolazaka (253,7%), kao i najveći porast broja noćenja turista iz Kine i Hong Konga (164,5%).