Савремена методологија у настави информатике

Државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић, изјавила је на конференцији за медије у Галерији Музеја науке и технике, да је пружена институционална подршка у сарадњи са цивилним сектором, како би настава новог, обавезног предмета информатике у петом разреду основне школе била спроведена на адекватан и ефикасан начин.

Савремена методологија у настави информатике

Поводом представљања иницијативе „Програмирај!“, коју чине пројекти „Визуелно програмирање за основце” и „Програмирање за основце”, Матић је истакла да су ти пројекти подржани на конкурсу Министарства трговине, туризма и телекомуникација, пре свега са циљем да се наставницима омогуће савремена методолошка средства у овој области.

„Увођење информатике као обавезног предмета за ученике старијих разреда основне школе, само је први корак ка савременом образовању. Програм који ће петаци у предстојећој школској години изучавати у оквиру овог предмета, треба да буде у складу са модерном методологијом која развија алгоритамско мишљење код најмлађих. Исто тако, тај програм треба да буде доступан свима – не само да би са њим могли да се упознају наставници, ученици петог разреда и њихови родитељи, већ и сви основци, односно средњошколци, студенти, сви млади које не знају основе програмирања, као и заинтересована, шира јавност“, рекла је државни секретар, истичући да ови пројекти дају посебан допринос приоритетним областима у програму Владе Србије – образовању и развоју дигиталног друштва.

Савремена методологија у настави информатике

Пројекти „Визуелно програмирање за основце” за пети разред основне школе и „Програмирање за основце”, за шести разред, које реализују Moodle Мрежа Србије и Друштво за информатику Србије, обухватају припрему, израду и промоцију дигиталних приручника и вежби за рад у визуелном програмском језику – Скреч и у текстуалном програмском језику – Пајтон, као и Moodle курс за наставнике.

Иницијативу „Програмирај!“ подржали су и Министарство просвете, науке и технолошког развоја, Министарство државне управе и локалне самоуправе, као и Удружење „Петља“.