Savremena metodologija u nastavi informatike

Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, izjavila je na konferenciji za medije u Galeriji Muzeja nauke i tehnike, da je pružena institucionalna podrška u saradnji sa civilnim sektorom, kako bi nastava novog, obaveznog predmeta informatike u petom razredu osnovne škole bila sprovedena na adekvatan i efikasan način.

Savremena metodologija u nastavi informatike

Povodom predstavljanja inicijative „Programiraj!“, koju čine projekti „Vizuelno programiranje za osnovce” i „Programiranje za osnovce”, Matić je istakla da su ti projekti podržani na konkursu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, pre svega sa ciljem da se nastavnicima omoguće savremena metodološka sredstva u ovoj oblasti.

„Uvođenje informatike kao obaveznog predmeta za učenike starijih razreda osnovne škole, samo je prvi korak ka savremenom obrazovanju. Program koji će petaci u predstojećoj školskoj godini izučavati u okviru ovog predmeta, treba da bude u skladu sa modernom metodologijom koja razvija algoritamsko mišljenje kod najmlađih. Isto tako, taj program treba da bude dostupan svima – ne samo da bi sa njim mogli da se upoznaju nastavnici, učenici petog razreda i njihovi roditelji, već i svi osnovci, odnosno srednjoškolci, studenti, svi mladi koje ne znaju osnove programiranja, kao i zainteresovana, šira javnost“, rekla je državni sekretar, ističući da ovi projekti daju poseban doprinos prioritetnim oblastima u programu Vlade Srbije – obrazovanju i razvoju digitalnog društva.

Savremena metodologija u nastavi informatike

Projekti „Vizuelno programiranje za osnovce” za peti razred osnovne škole i „Programiranje za osnovce”, za šesti razred, koje realizuju Moodle Mreža Srbije i Društvo za informatiku Srbije, obuhvataju pripremu, izradu i promociju digitalnih priručnika i vežbi za rad u vizuelnom programskom jeziku – Skreč i u tekstualnom programskom jeziku – Pajton, kao i Moodle kurs za nastavnike.

Inicijativu „Programiraj!“ podržali su i Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, kao i Udruženje „Petlja“.