Потписан споразум о изградњи гондоле од Калемегдана до Ушћа

Потпредседник Владе и министар тгровине, туризма и телекомуникација Расим Љајић, градоначелник Београда Зоран Радојичић и директор ,,Скијалишта Србије” Дејан Ћика потписали су данас споразум о изградњи гондоле у Београду, која ће спајати Калемегдан са Ушћем.

Министар Љајић истакао је да је по проценама оних који су радили на пројекту период повраћаја уложеног новца 5,7 година, што значи да ће за мање од шест година сва уложена средства бити враћена.

,,Са економског становишта ово је инвестиција која је потребна Београду и која ће се у релативно кратко време исплатити”, рекао је он.

Министар је истакао да је Београд лидер српског туризма, који посећује 53 одсто од укупног броја страних туриста који дођу у Србију, а 51 проценат од укупног броја ноћења се реализује у главном граду.

,,У августу је било чак 26 одсто већи број долазака у Београду у односу на август 2017. године, као и 37 одсто више ноћења. То говори о значају који Београд има за туризам Србије. Али, не можемо да будемо задовољни тим резултатима, јер су потенцијали већи”, рекао је Љајић.

Потписан споразум о изградњи гондоле од Калемегдана до Ушћа

Министар је подсетио да је започет и идејни пројекат изградње ски стазе на Авали, дужине 525 метара и вештачким оснежавањем, те навео да би до маја наредне године и почетка наутичке сезоне требало да буду завршена изградња међународног пристана у Земуну и пет пристана на Сави и Дунаву.

Као важну ствар за туризам Београда изнео је и изградњу забавног парка. ,,Имамо кинеског инвеститора који је закупио 5.000 квадратних метара хала на Београдском сајму. Очекујемо за два месеца да ће почети са радом тај забавни парк, а инвестиција је око два и по милиона евра. Биће то највећи парк те врсте на Балкану”, рекао је Љајић.

Додао је и да је преко потребна и обнова центра ,,Сава“, јер је важно да Београд има такав конгресни центар.

Градоначелник Београда Зоран Радојичић је говорећи о пројекту рекао да је следећа фаза расписивање тендера, изразивши притом наду да би сама изградња могла да почне до краја године.

Додао је да многе метрополе имају гондоле и жичаре које повезују њхове дворце тврђаве или старе грађевине са старим деловима града, попут Будимпеште, Љубљане.

Вредност инвестиције је 15 милиона евра, односно око 1,8 милијарди динара, од чега ће 600 милиона обезбедити град, а остатак Министарство туризма.
Дужина трасе је један километар, сама гондола имаће 25 кабина са лед расветом, клима, ,,вај фајем”, капацитета 3.000 путника на сат, који ће се превозити брзином пет до шест метара у секунди.

Директор ,,Скијалишта Србије” Дејан Ћика рекао је да се размишља да гондола уђе у систем јавног превоза.

Када је реч о ценама карте, навео је да би она требало да кошта 2,5 евра, у динарској противвредности, за децу и 3,6 евра за одрасле.

Додао је и да ће полазна станица бити на Ушћу, као и да ће највероватније скејт парк бити померен, али да је предвиђено да полазна станица буде на стубовима, па ће грађани моћи туда да пролазе.