Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, saopštila je da tokom ove godine nije bilo promene cenovnika međunarodnog poštanskog saobraćaja od strane javnog poštanskog operatora, JP „Pošta Srbije“, a povodom plasiranja različitih informacija u javnosti u vezi sa porastom poštarina paketa jedne od najvećih internet prodavnica u svetu, „Aliekspresa“
Ona je naznačila da „Pošta Srbije“ nije povećala cene dostave paketa građanima u okviru pružanja univerzalne poštanske usluge, kao ni cene podnošenja poštanskih pošiljaka na carinski pregled, niti su uvedeni bilo kakvi novi dodatni troškovi.
„Sigurno je da razloge za promene trgovinske prakse „Aliekspresa“ ne treba tražiti na državnom nivou, niti u međusobnim odnosima Srbije i Kine, koji su tradicionalno dobri i posebno važni za obe države, već su trenutne promene nastale zbog otežanog odvijanja različitih vidova transporta u celom svetu usled globalne pandemije“, objasnila je Matić, ističući da je zbog prekida i usporavanja transporta, kao i neočekivano velikog broja pošiljki u okviru e-trgovine, došlo do opterećenja logističkih skladišta poštanskih operatora širom sveta.
Matić je podsetila na pismo Bišara A. Huseina, generalnog direktora Svetskog poštanskog saveza, jedne od specijalizovanih agencija, Ujedinjenih nacija, upućeno svim vladama država članica i ministarstvima nadležnim za poštanski saobraćaj, u kojem se pozivaju da daju podršku poštanskom sektoru koji se suočava sa mnogim teškoćama u ovom periodu.
„Shodno tome očekujemo da će nakon smirivanja i okončanja pandemije u globalnim okvirima, naši građani ponovo biti u mogućnosti da naručuju i kupuju veliki broj proizvoda sa uslugom besplatne dostave ili uz iznose poštarina kao što su bili pre pandemije“, zaključila je državna sekretarka.