„Пошта Србије“ није повећала цене међународне доставе, промене трошкова услед глобалне пандемије

Државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић, саопштила је да током ове године није било промене ценовника међународног поштанског саобраћаја од стране јавног поштанског оператора, ЈП „Пошта Србије“, а поводом пласирања различитих информација у јавности у вези са порастом поштарина пакета једне од највећих интернет продавница у свету, „Алиекспреса“

Она је назначила да „Пошта Србије“ није повећала цене доставе пакета грађанима у оквиру пружања универзалне поштанске услуге, као ни цене подношења поштанских пошиљака на царински преглед, нити су уведени било какви нови додатни трошкови.

„Сигурно је да разлоге за промене трговинске праксе „Алиекспреса“ не треба тражити на државном нивоу, нити у међусобним односима Србије и Кине, који су традиционално добри и посебно важни за обе државе, већ су тренутне промене настале због отежаног одвијања различитих видова транспорта у целом свету услед глобалне пандемије“, објаснила је Матић, истичући да је због прекида и успоравања транспорта, као и неочекивано великог броја пошиљки у оквиру е-трговине, дошло до оптерећења логистичких складишта поштанских оператора широм света.

Матић је подсетила на писмо Бишара А. Хусеина, генералног директора Светског поштанског савеза, једне од специјализованих агенција, Уједињених нација, упућено свим владама држава чланица и министарствима надлежним за поштански саобраћај, у којем се позивају да дају подршку поштанском сектору који се суочава са многим тешкоћама у овом периоду.

„Сходно томе очекујемо да ће након смиривања и окончања пандемије у глобалним оквирима, наши грађани поново бити у могућности да наручују и купују велики број производа са услугом бесплатне доставе или уз износе поштарина као што су били пре пандемије“, закључила је државна секретарка.