Pomoćnik ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Renata Pindžo ocenila je danas da atraktivnost celog regiona kao turističke destinacije raste i da je ovo pravi momenat za kreiranje zajedničkog regionalnog turističkog proizvoda koji će svima doneti profit.
Pindžo je ukazala da je broj međunarodnih turista u ovom regionu u prethodnom periodu rastao po stopi od šest do sedam odsto godišnje, što, kako je navela, govori dovoljno o njegovoj atraktivnosti.
„Nadamo se da ćemo zajedničkim snagama javnog i privatnog sektora uspeti da kreiramo zajednički turistički proizvod i da iskoristimo ovaj momenat da profitiramo jer turizam nije samo ekonomska grana, već je snažna i politička i svaka druga poruka“, izjavila je ona na Forumu o unapređenju regionalne saradnje na 38. Međunarodnom sajmu turizma.
Ona je ukazala da je Srbija poslednjih nekoliko godina sklopila više sporazuma i memoranduma o saradnji sa skoro svim zemljama regiona i da je pravi trenutak da se konkretizuje ideja o regionalnoj saradnji.
„To znači da je sada vreme za kreiranje konkretnih regionalnih turističkih proizvoda, a potom na scenu treba da stupi privatni sketor koji će te proizvode uvrstiti u svoju ponudu i prodavati na evropskom tržištu, ali i na najznačajnijim rastućim tržištima, a to su udaljena prekomorska tržišta, pre svega Kina, Japan, Koreja“, dodala je ona.
Podsetila je da će u junu Er Srbija uvesti direktnu liniju od Beograda do Njujorka što će ovaj region približiti tržištu Amerike.
Ona je rekla da je za formiranje zajedničkog turističkog proizvoda posebno važno napraviti izbalansirani vizni režim za ceo region.