Vesna Novaković, načelnica Odeljenja za zaštitu potrošača u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija rekla je da su u novom Zakonu o zaštiti potrošača predviđene veće nadležnosti inspekcije i brži odgovor na reklamaciju.
Novim zakonom uvodi se knjiga reklamacija, pa će inspektori imati bolji uvid u nepravilnosti. Osim toga ograničiće i samovolju trgovaca.
„Proširen je delokrug rada inspekcije na sve elemente, sve oblike nepoštene poslovne prakse. Do sada je to samo bilo za one oblike koje su na takozvanoj ‘crnoj listi’, a sada je predviđeno delovanje tržišne inspekcije na sve oblike nepoštenog poslovanja, pre svega u smislu suzbijanja nasrtljivog i obmanjujućeg poslovanja“, kaže Vesna Novaković u izjavi za Radio televiziju Srbije.
Kada se radi o reklamaciji neispravne robe, odgovor na reklamaciju po novom zakonu moraće da stigne za osam dana, umesto za 15 koliko je do sada bio rok.
Vera Vida iz Unije potrošača Srbije kaže da je novina i da će trgovac kupcu morati da dostavi obrazloženu odluku o reklamaciji i predlog. „Vi znate da smo imali česte slučajeve da vi odnesete telefon na popravku, taj telefon završi u servisu i posle par dana vas obaveste da je telefon vlažan i da vam čak ukidaju pravo na garanciju. Sada će potrošač imati pravo da prisustvuje utvrđivanju saobrazovanosti, odnosno proveri da li je neki uređaj pokvaren ili nije“, rekla je Vera Vida.