Весна Новаковић, начелница Одељења за заштиту потрошача у Министарству трговине, туризма и телекомуникација рекла је да су у новом Закону о заштити потрошача предвиђене веће надлежности инспекције и бржи одговор на рекламацију.
Новим законом уводи се књига рекламација, па ће инспектори имати бољи увид у неправилности. Осим тога ограничиће и самовољу трговаца.
„Проширен је делокруг рада инспекције на све елементе, све облике непоштене пословне праксе. До сада је то само било за оне облике које су на такозваној ‘црној листи’, а сада је предвиђено деловање тржишне инспекције на све облике непоштеног пословања, пре свега у смислу сузбијања насртљивог и обмањујућег пословања“, каже Весна Новаковић у изјави за Радио телевизију Србије.
Када се ради о рекламацији неисправне робе, одговор на рекламацију по новом закону мораће да стигне за осам дана, уместо за 15 колико је до сада био рок.
Вера Вида из Уније потрошача Србије каже да је новина и да ће трговац купцу морати да достави образложену одлуку о рекламацији и предлог. „Ви знате да смо имали честе случајеве да ви однесете телефон на поправку, тај телефон заврши у сервису и после пар дана вас обавесте да је телефон влажан и да вам чак укидају право на гаранцију. Сада ће потрошач имати право да присуствује утврђивању саобразованости, односно провери да ли је неки уређај покварен или није“, рекла је Вера Вида.