Potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić ozvaničio je danas, podelom flajera putnicima na graničnom prelazu Horgoš, početak kampanje „Dobrodošli u Srbiju – osmeh gostoprimstva“.
Ljajić je rekao da očekuje da će ove godine prihod od turizma u Srbiji nadmašiti prošlogodišnji rekordni, koji je iznosio više od milijardu dolara.
Po njegovim rečima, kampanja „Dobrodošli u Srbiju – osmeh gostoprimstva“ trajaće tokom cele sezone na naplatnim rampama na svim međunarodnim koridorima u Srbiji, sa ciljem promocije turističkih destinacija na koridorima kroz Srbiju.
Ljajić je napomenuo da je prošle godine ušlo oko dva miliona putničkih vozila sa 5,5 miliona putnika, što je za osam odsto više u odnosu na prethodnu godinu.
Ministar je takođe istakao da se iz godine u godinu povećava i broj turista u Srbiji, a da je prošla godina bila rekordna po pitanju prihoda, sa milijardu i 52 miliona dolara, što je za 50 puta više nego 2000. godine, kada je taj prihod iznosio 20 miliona dolara.
„Želimo da turizam pozicioniramo kao značajnu privrednu granu u Srbiji, što do sada nije bio slučaj, a to podrazumeva iskorišćavanje svih turističkih potencijala, da turizam dobije značajno mesto u ekonomskoj politici zemlje i da moramo mnogo više da ulažemo u razvoj infrastrukture, što je preduslov za ukupan razvoj i turizma“, rekao je Ljajić.
On je dodao da je u prvim mesecima ove godine registrovan blagi porast broja turista, za 2,2 odsto, ali da je registrovan značajan porast inostranih turista (15 odsto) dok je broj domaćih turista smanjen za 5,6 odsto, što je po njegovom mišljenju posledica poplava i situacije nastale zbog elementarne nepogode koja je pogodila Srbiju.
„Očekujemo da će ove godine prihod od turizma biti i veći od ovog rekordnog iz 2013. godine. Turizam se pokazao kao vrlo žilava i fleksibilna privredna grana koji je odolevao i u uslovima globalne ekonomske, pa i kod nas finansijske krize i verujem da će ove godine taj prihod biti još i veći nego što je bio u prethodnoj godini“, rekao je Ljajić.
Upitan da prokomentariše gužve koje se tokom leta stvaraju na Horgošu, Ljajić je rekao da se turistička ponuda i klima mogu poboljšati efikasnošću carinske i svih ostalih službi, kako bi prvi utisak turista bio pozitivan.
Promoter kampanje „Dobrodošli u Srbiju – osmeh gostoprimstva“ je glumac Nenad Okanović, koji je istakao da građani Srbije prvo treba da upoznaju svoju zemlju i preporučio je školama da ne organizuju ekskurzije u inostranstvu, već da prvo obiđu sve lepote svoje zemlje, koje će tako na najbolji način preneti drugima.
U akciji su učestvovali predstavnici Turističke organizacije Srbije i Turističke organizacije grada Subotice, sa ciljem da putnike koji prelaze preko Horgoša upoznaju sa mogućnošću odmora na samo 15 kilometara od granice, gde mogu da upoznaju i lepote Subotice i Palića, kako bi ponovo došli na duži period.