Потпредседник Владе и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић озваничио је данас, поделом флајера путницима на граничном прелазу Хоргош, почетак кампање „Добродошли у Србију – осмех гостопримства“.
Љајић је рекао да очекује да ће ове године приход од туризма у Србији надмашити прошлогодишњи рекордни, који је износио више од милијарду долара.
По његовим речима, кампања „Добродошли у Србију – осмех гостопримства“ трајаће током целе сезоне на наплатним рампама на свим међународним коридорима у Србији, са циљем промоције туристичких дестинација на коридорима кроз Србију.
Љајић је напоменуо да је прошле године ушло око два милиона путничких возила са 5,5 милиона путника, што је за осам одсто више у односу на претходну годину.
Министар је такође истакао да се из године у годину повећава и број туриста у Србији, а да је прошла година била рекордна по питању прихода, са милијарду и 52 милиона долара, што је за 50 пута више него 2000. године, када је тај приход износио 20 милиона долара.
„Желимо да туризам позиционирамо као значајну привредну грану у Србији, што до сада није био случај, а то подразумева искоришћавање свих туристичких потенцијала, да туризам добије значајно место у економској политици земље и да морамо много више да улажемо у развој инфраструктуре, што је предуслов за укупан развој и туризма“, рекао је Љајић.
Он је додао да је у првим месецима ове године регистрован благи пораст броја туриста, за 2,2 одсто, али да је регистрован значајан пораст иностраних туриста (15 одсто) док је број домаћих туриста смањен за 5,6 одсто, што је по његовом мишљењу последица поплава и ситуације настале због елементарне непогоде која је погодила Србију.
„Очекујемо да ће ове године приход од туризма бити и већи од овог рекордног из 2013. године. Туризам се показао као врло жилава и флексибилна привредна грана који је одолевао и у условима глобалне економске, па и код нас финансијске кризе и верујем да ће ове године тај приход бити још и већи него што је био у претходној години“, рекао је Љајић.
Упитан да прокоментарише гужве које се током лета стварају на Хоргошу, Љајић је рекао да се туристичка понуда и клима могу побољшати ефикасношћу царинске и свих осталих служби, како би први утисак туриста био позитиван.
Промотер кампање „Добродошли у Србију – осмех гостопримства“ је глумац Ненад Окановић, који је истакао да грађани Србије прво треба да упознају своју земљу и препоручио је школама да не организују екскурзије у иностранству, већ да прво обиђу све лепоте своје земље, које ће тако на најбољи начин пренети другима.
У акцији су учествовали представници Туристичке организације Србије и Туристичке организације града Суботице, са циљем да путнике који прелазе преко Хоргоша упознају са могућношћу одмора на само 15 километара од границе, где могу да упознају и лепоте Суботице и Палића, како би поново дошли на дужи период.