Потпредседник Владе и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић је на отварању 41. Међународног сајма туризма у Београду рекао да је Србија у 2018. остварила 1,5 милијарди долара чистог девизног прилива од туризма, а да је за ову годину постављен циљ од 1,7 милијарди долара.
Он је рекао да је 2018. била рекордно успешна туристичка година и да је тај резултат постигнут захваљујући великом раду и труду огромног броја људи.
Додао је да су резултати у 2018. години остварени две године раније него што је планирано Статегијом развоја туризма.
,,То је и највећа вредност. Нисмо песимистично прогнозирали када смо радили стратегију. Тај резултат је постигнут тиме што је туризам препознат не само као забава и рекреација, него га државе препознају као идустрију која доприноси економском опоравку земље”, каже Љајић.
Нагласио је да резултати постигнути у туризму у Србији нису случајност, те да смо први пут у прошлој години имали изједначен број страних и домаћих туриста, а Србија је на шестом месту у Европи када је реч о посетама страних туриста што је, каже, одличан резултат.
,,Нећемо стати на овоме, планови за ову годину су врло оптимистични, а то је између 3,6 и 3,7 милиона гостију, од чега 1,9 милиона и достизање цифре од два милиона страних туриста”, рекао је Љајић и навео да су постављени циљеви врло реалистични и достижни.
Такође је нагласио да Србија мора да прати савремене трендове и навике туриста у на глобалном нивоу и да иде у корак са тим навикама.
,,Навика је да млади преко океана све више желе да посете нове, неоткривене дестинације. То је наша шанса, ту видимо прилику за долазак нових туриста”, поручио је Љајић.
Нови тренд је, каже, и да туристи желе да имају већи број мањих одмора, такозване викенд одморе.
,,Свесни смо да нисмо дестинација за први одмор, али смо одлична дестинација за други и трећи одмор”, рекао је Љајић и додао да се 53 одсто туриста на глобалном нивоу одлучују на такве видове викенд одмора.
Трећа велика промена, навео је министар, којој треба да се Србија прилагоди и да јој иде у сусрет јесу велике технолошке промене и дигитализација.
Љајић је навео да три четвртине популације имају паметне телефоне и користе интернет током путовања, а да 52 одсто наводи да је важно да имају дигиталног туристичког водича.
За одлуку туриста где ће се упутити на одмор важна је, каже Љајић, и безбедност дестинације, тако да 49 одсто путника на глобалном ниову истиче то као један од главних мотива за избор дестинације
,,То је такође наша велика шанса, желимо да шаљемо поруку да су регион и Србија стабилни”, рекао је министар.
Навео је и да Србија са Бугарском, која је ове године земља партнер, и другим државама некадашње СФРЈ жели да креира заједнички туристички производ и да сви заједно на тај начин пошаљу поруку мира.
,,Желимо да сајам доприносе расту глобалног туристичког промета и у региону и да учесници остваре важне контакте за будућност”, закључио је Љајић.
Министарка туризма Бугарске Николина Ангелкова рекла је да је туризам велика шанса за пословну сарадњу међу земљама и за развој економије.
,,Бугарска и Србија су пријатељи, стратешки партнери”, рекла је Ангелкова и захвалила Влади Србије на посвећености унапређењу заједничког туристичког производа и његовој промоцији.
Градоначелник Београда Зоран Радојичић је изјавио да је улагање у инфраструктуру у Београду, улагање у туризам и навео да Београд постиже рекордну посету туриста, а да 10 одсто људи у граду живи директно од туризма.
Сајам туризма ће трајати од 21. до 24. фебруара на београдском сајму.