Potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić je na otvaranju 41. Međunarodnog sajma turizma u Beogradu rekao da je Srbija u 2018. ostvarila 1,5 milijardi dolara čistog deviznog priliva od turizma, a da je za ovu godinu postavljen cilj od 1,7 milijardi dolara.
On je rekao da je 2018. bila rekordno uspešna turistička godina i da je taj rezultat postignut zahvaljujući velikom radu i trudu ogromnog broja ljudi.
Dodao je da su rezultati u 2018. godini ostvareni dve godine ranije nego što je planirano Stategijom razvoja turizma.
,,To je i najveća vrednost. Nismo pesimistično prognozirali kada smo radili strategiju. Taj rezultat je postignut time što je turizam prepoznat ne samo kao zabava i rekreacija, nego ga države prepoznaju kao idustriju koja doprinosi ekonomskom oporavku zemlje”, kaže Ljajić.
Naglasio je da rezultati postignuti u turizmu u Srbiji nisu slučajnost, te da smo prvi put u prošloj godini imali izjednačen broj stranih i domaćih turista, a Srbija je na šestom mestu u Evropi kada je reč o posetama stranih turista što je, kaže, odličan rezultat.
,,Nećemo stati na ovome, planovi za ovu godinu su vrlo optimistični, a to je između 3,6 i 3,7 miliona gostiju, od čega 1,9 miliona i dostizanje cifre od dva miliona stranih turista”, rekao je Ljajić i naveo da su postavljeni ciljevi vrlo realistični i dostižni.
Takođe je naglasio da Srbija mora da prati savremene trendove i navike turista u na globalnom nivou i da ide u korak sa tim navikama.
,,Navika je da mladi preko okeana sve više žele da posete nove, neotkrivene destinacije. To je naša šansa, tu vidimo priliku za dolazak novih turista”, poručio je Ljajić.
Novi trend je, kaže, i da turisti žele da imaju veći broj manjih odmora, takozvane vikend odmore.
,,Svesni smo da nismo destinacija za prvi odmor, ali smo odlična destinacija za drugi i treći odmor”, rekao je Ljajić i dodao da se 53 odsto turista na globalnom nivou odlučuju na takve vidove vikend odmora.
Treća velika promena, naveo je ministar, kojoj treba da se Srbija prilagodi i da joj ide u susret jesu velike tehnološke promene i digitalizacija.
Ljajić je naveo da tri četvrtine populacije imaju pametne telefone i koriste internet tokom putovanja, a da 52 odsto navodi da je važno da imaju digitalnog turističkog vodiča.
Za odluku turista gde će se uputiti na odmor važna je, kaže Ljajić, i bezbednost destinacije, tako da 49 odsto putnika na globalnom niovu ističe to kao jedan od glavnih motiva za izbor destinacije
,,To je takođe naša velika šansa, želimo da šaljemo poruku da su region i Srbija stabilni”, rekao je ministar.
Naveo je i da Srbija sa Bugarskom, koja je ove godine zemlja partner, i drugim državama nekadašnje SFRJ želi da kreira zajednički turistički proizvod i da svi zajedno na taj način pošalju poruku mira.
,,Želimo da sajam doprinose rastu globalnog turističkog prometa i u regionu i da učesnici ostvare važne kontakte za budućnost”, zaključio je Ljajić.
Ministarka turizma Bugarske Nikolina Angelkova rekla je da je turizam velika šansa za poslovnu saradnju među zemljama i za razvoj ekonomije.
,,Bugarska i Srbija su prijatelji, strateški partneri”, rekla je Angelkova i zahvalila Vladi Srbije na posvećenosti unapređenju zajedničkog turističkog proizvoda i njegovoj promociji.
Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić je izjavio da je ulaganje u infrastrukturu u Beogradu, ulaganje u turizam i naveo da Beograd postiže rekordnu posetu turista, a da 10 odsto ljudi u gradu živi direktno od turizma.
Sajam turizma će trajati od 21. do 24. februara na beogradskom sajmu.