Кампања „Моја Србија“ дала је више него добре резултате, а акција са ваучерима ће се наставити већ од 1. јануара наредне године и трајаће целе године, најавио је потпредседник владе и минстар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић.
Он је на конференцији за новинаре у Туристичкој организацији Србије, на којој је представљена промотивна зимска кампања „Зима прија свима“ рекао да је кампања „Моја Србија“ донела раст домаћих и страних туриста за 12 одсто, раст ноћења за девет одсто, као и раст девизног прилива.
„Кампања „Моја Србија“ дала је више него добре резултате, 14.000 људи је користило ваучере, укупно је остварено 118.000 ноћења, у просеку 8,5 ноћења по кориснику. Пошто је ово био пилот пројекат, који је трајао око три и по месеца, морамо бити више него задовољни“, рекао је Љајић.
Навео је да су домаћи туристи највише посећивали Врњачку Бању, Београд, па Златибор, док су страни туристи највише долазили у Београд, Нови Сад и на Златибор, а потом и у Врњачку Бању.
„Земље из којих нам најчешће долазе туристи су- на првом месту БиХ, затим из Турске, Црне Горе, Немачке, Бугарске, Словеније, Хрватске, Пољске,Румуније, Руске Федерације“, навео је министар Љајић и нагласио да ће Србија сасвим сигурно имати успешну туристичку годину, када се говори о броју страних и домаћих туриста.
Љајић је нагласио да ће до краја године и почетком следеће бити донета стратегија развоја туризма, као и 10 правилника у складу са законом о туризму.
„За наше грађане најважнији је Правилник о гаранцији путовања, хоћемо да станемо на пут преварама појединих туристичких агенција, нећемо више да говоримо о томе сваке сезоне“, рекао је Љајић и истакао да ће се повећати износи осигурања и гаранција и навео да ће минимална банкарска гаранција за путничку агенцију бити 300.000 евра.
„Сваки путник ће добијати потврде о осигурању, да зна ко је дао гаранцију, свако путовање ће бити посебно осигурано, свели смо могућност преваре на минимум“, нагласио је Љајић.
Директорка Туристичке организације Србије Гордана Пламенац рекла је да њена организација, заједно са Скијалиштима Србије, Удружењима бања и хотелско-угоститељске привреде, ове године, са другом темом и поруком, иде у кампању промоције планинских центара и проширује је позивом да се годишњи одмори током зиме проведу и у бањама, а да се празници проведу у градовима.
„Кампања “Зима прија свима“ спроводиће се кроз више медијских канала- ТВ, радио, амбијентална промоција, билборди, у Србији и у земљама региона. То су кораци који су кренули од 15. новембра и сукцесивно ће се надовезивати до краја децембра“, рекла је Пламенац.
Она је сигурна да ће нова кампања произвести позитиван резултат и додала да се „Моја Србија“ наставља и да ће се спроводити и следеће године.
Потпредседник Пословног удружења хотелско-угоститељске привреде ХОРЕС Александар Василијевић истакао да је ова сезона најуспешнија у протеклих 10 година, и да су зимски центри Копаоник, Златибор и Стара Планина остварили раст од 10 до 100 одсто.
Директор Скијалишта Србије Дејан Љевнаић рекао је да је кампања „Моја Србија“ дала одличан и видљив резултат, и да је то била најуспешнију летњу сезону икада и највећи успех да смо у једном дану било 4.000 вожњи.
„Паралелно смо се спремали смо се и за зимску сезону, Копаоник, Торник, Стара планина пружиће најбољу услугу и европски квалитет, уређене су стазе, најмодернија механизација, прошле сезоне више од 240.000 скијаша, сада имамо велики задатак да будемо још бољи“, рекао је Љевнаић.
Секретар Удружења бања Србије Владан Вешковић рекао је да су српске бање увек биле у врху када је у питању туристички промет у Србији и домаћи гости, а ове године, како је нагласио, у првих девет месеци био је двоцифрен проценат страних туриста у бањама.
„То говори и да смо најзад успели да услове доведемо на задовољавајући ниво и бање имају готово 30 одсто више долазака странаца. Верујемо да су ваучери повећали промет и у бањама“, рекао је Вешковић.