Kampanja „Moja Srbija“ dala je više nego dobre rezultate, a akcija sa vaučerima će se nastaviti već od 1. januara naredne godine i trajaće cele godine, najavio je potpredsednik vlade i minstar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić.
On je na konferenciji za novinare u Turističkoj organizaciji Srbije, na kojoj je predstavljena promotivna zimska kampanja „Zima prija svima“ rekao da je kampanja „Moja Srbija“ donela rast domaćih i stranih turista za 12 odsto, rast noćenja za devet odsto, kao i rast deviznog priliva.
„Kampanja „Moja Srbija“ dala je više nego dobre rezultate, 14.000 ljudi je koristilo vaučere, ukupno je ostvareno 118.000 noćenja, u proseku 8,5 noćenja po korisniku. Pošto je ovo bio pilot projekat, koji je trajao oko tri i po meseca, moramo biti više nego zadovoljni“, rekao je Ljajić.
Naveo je da su domaći turisti najviše posećivali Vrnjačku Banju, Beograd, pa Zlatibor, dok su strani turisti najviše dolazili u Beograd, Novi Sad i na Zlatibor, a potom i u Vrnjačku Banju.
„Zemlje iz kojih nam najčešće dolaze turisti su- na prvom mestu BiH, zatim iz Turske, Crne Gore, Nemačke, Bugarske, Slovenije, Hrvatske, Poljske,Rumunije, Ruske Federacije“, naveo je ministar Ljajić i naglasio da će Srbija sasvim sigurno imati uspešnu turističku godinu, kada se govori o broju stranih i domaćih turista.
Ljajić je naglasio da će do kraja godine i početkom sledeće biti doneta strategija razvoja turizma, kao i 10 pravilnika u skladu sa zakonom o turizmu.
„Za naše građane najvažniji je Pravilnik o garanciji putovanja, hoćemo da stanemo na put prevarama pojedinih turističkih agencija, nećemo više da govorimo o tome svake sezone“, rekao je Ljajić i istakao da će se povećati iznosi osiguranja i garancija i naveo da će minimalna bankarska garancija za putničku agenciju biti 300.000 evra.
„Svaki putnik će dobijati potvrde o osiguranju, da zna ko je dao garanciju, svako putovanje će biti posebno osigurano, sveli smo mogućnost prevare na minimum“, naglasio je Ljajić.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Gordana Plamenac rekla je da njena organizacija, zajedno sa Skijalištima Srbije, Udruženjima banja i hotelsko-ugostiteljske privrede, ove godine, sa drugom temom i porukom, ide u kampanju promocije planinskih centara i proširuje je pozivom da se godišnji odmori tokom zime provedu i u banjama, a da se praznici provedu u gradovima.
„Kampanja “Zima prija svima“ sprovodiće se kroz više medijskih kanala- TV, radio, ambijentalna promocija, bilbordi, u Srbiji i u zemljama regiona. To su koraci koji su krenuli od 15. novembra i sukcesivno će se nadovezivati do kraja decembra“, rekla je Plamenac.
Ona je sigurna da će nova kampanja proizvesti pozitivan rezultat i dodala da se „Moja Srbija“ nastavlja i da će se sprovoditi i sledeće godine.
Potpredsednik Poslovnog udruženja hotelsko-ugostiteljske privrede HORES Aleksandar Vasilijević istakao da je ova sezona najuspešnija u proteklih 10 godina, i da su zimski centri Kopaonik, Zlatibor i Stara Planina ostvarili rast od 10 do 100 odsto.
Direktor Skijališta Srbije Dejan Ljevnaić rekao je da je kampanja „Moja Srbija“ dala odličan i vidljiv rezultat, i da je to bila najuspešniju letnju sezonu ikada i najveći uspeh da smo u jednom danu bilo 4.000 vožnji.
„Paralelno smo se spremali smo se i za zimsku sezonu, Kopaonik, Tornik, Stara planina pružiće najbolju uslugu i evropski kvalitet, uređene su staze, najmodernija mehanizacija, prošle sezone više od 240.000 skijaša, sada imamo veliki zadatak da budemo još bolji“, rekao je Ljevnaić.
Sekretar Udruženja banja Srbije Vladan Vešković rekao je da su srpske banje uvek bile u vrhu kada je u pitanju turistički promet u Srbiji i domaći gosti, a ove godine, kako je naglasio, u prvih devet meseci bio je dvocifren procenat stranih turista u banjama.
„To govori i da smo najzad uspeli da uslove dovedemo na zadovoljavajući nivo i banje imaju gotovo 30 odsto više dolazaka stranaca. Verujemo da su vaučeri povećali promet i u banjama“, rekao je Vešković.