Државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Мирослав Кнежевић изјавио је да је ресорно Министарство средином јануара расписало два конкурса за субвенције, од којих се један односи на развој туристичке инфраструктуре и додатних садржаја попут паркова, стаза и фонтана у туристичким дестинацијама у земљи, за шта је у буџету предвиђено 750 милиона динара, а други на промоцију, унапређење рецептивне понуде, едукације и тренинге у туризму за шта је опредељено 125 милиона динара.
Он је за Танјуг рекао да Србија има све више страних гостију који чине половину укупног броја туриста, да је на међународном тржишту изградила добру позицију, те се очекују још бољи резултати и да је то разлог зашто се помаже унапређењу туристичке инфраструктуре и промоцији туризма.
Објаснио је да је на конкурсу везаном за промоцију туризма од 125 милиона динара – 60 милиона динара намењено за непрофитне невладине организације, односно удружења, а преосталих 65 милиона динара за локалне самоуправе и туристичке организације или она предузећа која су основали држава или локалне самоуправе, а у чијој надлежности је развој туризма.
Сви услови конкурса су на сајту ресорног Министарства, а Кнежевић је рекао да ће конкурс за развој туристичке инфраструктуре бити отворен до 30. јуна, а конкурс за пројекте везане за промоцију туризма до 31. марта.
Такође је рекао да су прошле године субвенције биле исте као и ове године, а да је захваљући подстицајима у 2019. завршена прва фаза стазе Нови Сад – Бегеч и други пројекти које је финанисирало Министарство, као што је Омладинско културни центар на Златибору, унапређење рекреативних садржаја на Копаонику и изградња гараже на тој планини, изградња летње позорнице у Сокобањи, уређење Чајкиног брда и променаде у Врњачкој Бањи.
Сви ти садржаји, каже Кнежевић, и бројни други помажу дестинацијама у земљи да обогате туристичку понуду.
У циљу развоја туризма, Кнежевић је рекао да је ресорно Министарство подржало велики број манифестација које привлаче такође велики број и домаћих и страних туриста, као што су Егзит, Бирфест, Нишвил, JUST OUT фестивал у Деспотовцу, сајмови шљива, како би се помогло локалним самоуправама и туристичким дестинацијама да те садржаје што боље осмисле и представе.
Законом је, наводи, предвиђено да локалне самоуправе израде програме развоја туризма који би требало да садрже и планиране инвестиције и пројекте у будућности на основу којих могу аплицирати код Министарства.
,,Идеја јесте да држава заиста помогне развој туристичке инфраструктуре, а да са друге стране, приватни сектор и привреда то препознају и улажу у изградњу, пре свега смештајних капацитета и осталих комерцијалних садржаја“, напомиње Кнежевић.
Како је рекао, кроз субвенције за изградњу додатних садржаја, као што су визиторски центри, пешачке и бициклистичке стазе и авантура паркови унапређује се туристичка понуда и пружа могућност гостима који дођу на те дестинације да се дуже задрже, да искористе квалитетније своје време и да оду задовољни.
Кнежевић је рекао да је у 11 месеци 2019. године у Србији забележно 3,42 милиона туриста и 9,38 милиона ноћења, што је, додаје, за 50.000 више него за целу 2018. годину.
,,То нам даје за право да очекујемо да смо у 2019. забележили око 10 милиона ноћења. Ако се осврнемо на 2014. годину, када смо остварили око шест млиона ноћења, видећемо да смо за пет година имали тренд раста, да смо имали четири милиона више остварених ноћења за протеклих пет година“, каже Кнежевић.
Ти резултати су, наглашава, изузетно позитивни и обавезују на даља улагања у развој туризма.
Очекује да ће српски туризам за целу 2019. годину доћи до бројке од 3,6 милиона домаћих и страних туриста.