Državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Miroslav Knežević izjavio je da je resorno Ministarstvo sredinom januara raspisalo dva konkursa za subvencije, od kojih se jedan odnosi na razvoj turističke infrastrukture i dodatnih sadržaja poput parkova, staza i fontana u turističkim destinacijama u zemlji, za šta je u budžetu predviđeno 750 miliona dinara, a drugi na promociju, unapređenje receptivne ponude, edukacije i treninge u turizmu za šta je opredeljeno 125 miliona dinara.
On je za Tanjug rekao da Srbija ima sve više stranih gostiju koji čine polovinu ukupnog broja turista, da je na međunarodnom tržištu izgradila dobru poziciju, te se očekuju još bolji rezultati i da je to razlog zašto se pomaže unapređenju turističke infrastrukture i promociji turizma.
Objasnio je da je na konkursu vezanom za promociju turizma od 125 miliona dinara – 60 miliona dinara namenjeno za neprofitne nevladine organizacije, odnosno udruženja, a preostalih 65 miliona dinara za lokalne samouprave i turističke organizacije ili ona preduzeća koja su osnovali država ili lokalne samouprave, a u čijoj nadležnosti je razvoj turizma.
Svi uslovi konkursa su na sajtu resornog Ministarstva, a Knežević je rekao da će konkurs za razvoj turističke infrastrukture biti otvoren do 30. juna, a konkurs za projekte vezane za promociju turizma do 31. marta.
Takođe je rekao da su prošle godine subvencije bile iste kao i ove godine, a da je zahvaljući podsticajima u 2019. završena prva faza staze Novi Sad – Begeč i drugi projekti koje je finanisiralo Ministarstvo, kao što je Omladinsko kulturni centar na Zlatiboru, unapređenje rekreativnih sadržaja na Kopaoniku i izgradnja garaže na toj planini, izgradnja letnje pozornice u Sokobanji, uređenje Čajkinog brda i promenade u Vrnjačkoj Banji.
Svi ti sadržaji, kaže Knežević, i brojni drugi pomažu destinacijama u zemlji da obogate turističku ponudu.
U cilju razvoja turizma, Knežević je rekao da je resorno Ministarstvo podržalo veliki broj manifestacija koje privlače takođe veliki broj i domaćih i stranih turista, kao što su Egzit, Birfest, Nišvil, JUST OUT festival u Despotovcu, sajmovi šljiva, kako bi se pomoglo lokalnim samoupravama i turističkim destinacijama da te sadržaje što bolje osmisle i predstave.
Zakonom je, navodi, predviđeno da lokalne samouprave izrade programe razvoja turizma koji bi trebalo da sadrže i planirane investicije i projekte u budućnosti na osnovu kojih mogu aplicirati kod Ministarstva.
,,Ideja jeste da država zaista pomogne razvoj turističke infrastrukture, a da sa druge strane, privatni sektor i privreda to prepoznaju i ulažu u izgradnju, pre svega smeštajnih kapaciteta i ostalih komercijalnih sadržaja“, napominje Knežević.
Kako je rekao, kroz subvencije za izgradnju dodatnih sadržaja, kao što su vizitorski centri, pešačke i biciklističke staze i avantura parkovi unapređuje se turistička ponuda i pruža mogućnost gostima koji dođu na te destinacije da se duže zadrže, da iskoriste kvalitetnije svoje vreme i da odu zadovoljni.
Knežević je rekao da je u 11 meseci 2019. godine u Srbiji zabeležno 3,42 miliona turista i 9,38 miliona noćenja, što je, dodaje, za 50.000 više nego za celu 2018. godinu.
,,To nam daje za pravo da očekujemo da smo u 2019. zabeležili oko 10 miliona noćenja. Ako se osvrnemo na 2014. godinu, kada smo ostvarili oko šest mliona noćenja, videćemo da smo za pet godina imali trend rasta, da smo imali četiri miliona više ostvarenih noćenja za proteklih pet godina“, kaže Knežević.
Ti rezultati su, naglašava, izuzetno pozitivni i obavezuju na dalja ulaganja u razvoj turizma.
Očekuje da će srpski turizam za celu 2019. godinu doći do brojke od 3,6 miliona domaćih i stranih turista.