Јапански пословни клуб подстрек за долазак јапанских инвеститора

Потпредседник Владе и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић је рекао да формирање јапанског пословног клуба (ЈПК) може да представља подстрек за долазак нових јапанских компанија у Србију.

На отварању прве конференције тог клуба Љајић је рекао да данас имамо 47 јапанских компанија које послују овде и то је релативно мало у поређењу са другим земљама, као што су Хрватска, Румунија и Мађарска. Од тих компанија две су велики инеститори – Јапан табако и Панасоник, док су остале заступљене кроз представништва.

Робна размена Србије и Јапана је прошле године износила само 130 милиона долара, а ове године биће још мања, јер је њена вредност до сада 96 милиона долара.

Српски извоз у Јапан лане је био рекордан, а износио је свега 6,3 милиона долара, а највећи део 53 одсто, чинили су пољопривредно прехрамбени производи. Тако малина учествује са 16 одсто у извозу на јапанско тржиште, прецизирао је министар.

У Пословном клубу је за сада свега 13 јапанских компанија, али он може да привуче и нове инвеститоре из те земље, али морамо бити активнији на самом јапанском тржишту, да више учествујемо на њиховим сајмовима, пре свега тамо где се представљају произвођачи хране и пољопривредних производа, навео је Љајић.

Морамо наше производе што више и што чешће представљати јапанском тржишту, да би добили на препознатљивости, рекао је он, додајући да Србију морамо да промовишемо, не само као тржишну, већ као инвестиционо-производну дестинацију.

Љајић је оценио да су за сарадњу са Јапаном најпогодије ауто и електроинудустрија, ИТ и туризам. За 10 месеци Србију је посетило 4.600 јапанских туриста, што је пораст од седам одсто, а после више година у посету ће доћи и 15 туроператера из Јокохаме.

Он је предложио Јапанцима да поново у Београду отворе своје представништво за спољну трговину.

Амбасадор Јапана Масафуми Куроки је рекао да је ЈПК формиран како би се лакше усаглашавали са представницима српске владе. Два питања која највише муче јапанске компаније које послују у Србији су питање транспарентности јавних набавки и заштита конкуренције.

Задатак ЈПК је да се изгради боље инвестиционо окружење са фер условима за све учеснике, казао је Куроки.