Japanski poslovni klub podstrek za dolazak japanskih investitora

Potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić je rekao da formiranje japanskog poslovnog kluba (JPK) može da predstavlja podstrek za dolazak novih japanskih kompanija u Srbiju.

Na otvaranju prve konferencije tog kluba Ljajić je rekao da danas imamo 47 japanskih kompanija koje posluju ovde i to je relativno malo u poređenju sa drugim zemljama, kao što su Hrvatska, Rumunija i Mađarska. Od tih kompanija dve su veliki inestitori – Japan tabako i Panasonik, dok su ostale zastupljene kroz predstavništva.

Robna razmena Srbije i Japana je prošle godine iznosila samo 130 miliona dolara, a ove godine biće još manja, jer je njena vrednost do sada 96 miliona dolara.

Srpski izvoz u Japan lane je bio rekordan, a iznosio je svega 6,3 miliona dolara, a najveći deo 53 odsto, činili su poljoprivredno prehrambeni proizvodi. Tako malina učestvuje sa 16 odsto u izvozu na japansko tržište, precizirao je ministar.

U Poslovnom klubu je za sada svega 13 japanskih kompanija, ali on može da privuče i nove investitore iz te zemlje, ali moramo biti aktivniji na samom japanskom tržištu, da više učestvujemo na njihovim sajmovima, pre svega tamo gde se predstavljaju proizvođači hrane i poljoprivrednih proizvoda, naveo je Ljajić.

Moramo naše proizvode što više i što češće predstavljati japanskom tržištu, da bi dobili na prepoznatljivosti, rekao je on, dodajući da Srbiju moramo da promovišemo, ne samo kao tržišnu, već kao investiciono-proizvodnu destinaciju.

Ljajić je ocenio da su za saradnju sa Japanom najpogodije auto i elektroinudustrija, IT i turizam. Za 10 meseci Srbiju je posetilo 4.600 japanskih turista, što je porast od sedam odsto, a posle više godina u posetu će doći i 15 turoperatera iz Jokohame.

On je predložio Japancima da ponovo u Beogradu otvore svoje predstavništvo za spoljnu trgovinu.

Ambasador Japana Masafumi Kuroki je rekao da je JPK formiran kako bi se lakše usaglašavali sa predstavnicima srpske vlade. Dva pitanja koja najviše muče japanske kompanije koje posluju u Srbiji su pitanje transparentnosti javnih nabavki i zaštita konkurencije.

Zadatak JPK je da se izgradi bolje investiciono okruženje sa fer uslovima za sve učesnike, kazao je Kuroki.