Dve godine Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu

„Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu, pri Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, za dve godine od osnivanja primio je ukupno oko 7300 poziva i onlajn prijava i upita“, saopštila je državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Tatjana Matić.

„Ovaj centar je prvi, i za sada jedini, institucionalni mehanizam u regionu koji se bavi prevencijom i reagovanjem na ugrožavanje dece u digitalnom okruženju, pružajući mogućnost građanima da se besplatno obrate na broj telefona 19833 ili putem onlajn platforme Pametno i bezbedno“, rekla je Matić, podsetivši da je taj servis za građane uspostavljen 27. februara 2017. na osnovu Uredbe o bezbednosti i zaštiti dece pri korišćenju informaciono-komunikacionih tehnologija.

Dve godine Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu

Ona je navela da je Centar formirao preko 1400 predmeta, od kojih je 157 predmeta težih slučajeva onlajn ugrožavanja maloletnika, kao što su:sajberbuling, vrbovanje, pornografija, zloupotreba profila na društvenim mrežama, ucene i pretnje, opasne i lažne igre i zavisnost.

„Radi adekvatnog odgovora na onlajn opasnosti, Centar ima tesnu saradnju sa Tužilaštvom za visokotehnološki kriminal, MUP-om, Ministarstvom prosvete, Centrima za socijalni rad i domovima zdravlja“, napomenula je državna sekretarka.

Pored prijema prijava onlajn ugrožavanja dece i telefonskog i onlajn informisanja i savetovanja, Centar sprovodi edukaciju širom Srbije, u okviru koje je do sada održano 316 predavanja za oko 11.150 učenika i 3.800 roditelja.