Две године Националног контакт центра за безбедност деце на интернету

„Национални контакт центар за безбедност деце на интернету, при Министарству трговине, туризма и телекомуникација, за две године од оснивања примио је укупно око 7300 позива и онлајн пријава и упита“, саопштила је државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација, Татјана Матић.

„Овај центар је први, и за сада једини, институционални механизам у региону који се бави превенцијом и реаговањем на угрожавање деце у дигиталном окружењу, пружајући могућност грађанима да се бесплатно обрате на број телефона 19833 или путем онлајн платформе Паметно и безбедно“, рекла је Матић, подсетивши да је тај сервис за грађане успостављен 27. фебруара 2017. на основу Уредбе о безбедности и заштити деце при коришћењу информационо-комуникационих технологија.

Две године Националног контакт центра за безбедност деце на интернету

Она је навела да је Центар формирао преко 1400 предмета, од којих је 157 предмета тежих случајева онлајн угрожавања малолетника, као што су:сајбербулинг, врбовање, порнографија, злоупотреба профила на друштвеним мрежама, уцене и претње, опасне и лажне игре и зависност.

„Ради адекватног одговора на онлајн опасности, Центар има тесну сарадњу са Тужилаштвом за високотехнолошки криминал, МУП-ом, Министарством просвете, Центрима за социјални рад и домовима здравља“, напоменула је државна секретарка.

Поред пријема пријава онлајн угрожавања деце и телефонског и онлајн информисања и саветовања, Центар спроводи едукацију широм Србије, у оквиру које је до сада одржано 316 предавања за око 11.150 ученика и 3.800 родитеља.