Privredna komora Srbije i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija dodelili su priznanja najuspešnijim domaćim robnim i korporativnim brendovima na završnoj svečanosti akcije „Najbolje iz Srbije 2017“.
Premijerka Ana Brnabić je poručila da su srpski brendovi naši najbolji ambasadori, kao i da imdž jednog brenda menja sliku cele zemlje.
„Zadovoljstvo mi je što sam večeras među najboljim i najpouzdanijim kompanijama iz Srbije, onima koji uspešno grade svoje brendove, a potvrdu za to im daju sami korisnici“, rekla je Brnabić.
Ona je istakla da su ove godine nagrađena 24 brenda, a profili brendova su se kretali, navodi, od malih poljoprivrednih gazdinstava do kompanija sa nekoliko hiljada zaposlenih.
„To govori da privreda Srbije u svakoj oblasti, od startap-a preko turizma pa sve do energetike, ima kvalitetne brendove“, ukazala je Brnabić.
Od 2004. godine, od kada postoji akcija „Najbolje iz Srbije“, premijerka je istakla da je za to priznanje konkurisalo više od 1850 brendova, a nagradu je osvojilo oko 340 brendova.
„I Vlada Srbije kao prioritet postavlja stvaranje stimulativnog ambijenta za poslovanje i razvoj domaćih kompanija i brendova. Poseban fokus je na razvoju malih i srednjih preduzeća i preduzetništva, za koji je kroz različite programe podrške u 2017. godini bilo opredeljeno nešto više od 18 milijardi dinara“, naglasila je premijerka.
Da je Srbija dobar ambijent za poslovanje, premijerka je navela podatak da je Srbija u prvom kvartalu ove godine privukla direktne strane investicije vredne više od 600 miliona evra, što je za pet odsto više nego prošle godine.
Takođe, ukazuje Brnabić, prošle godine Srbija je privukla 2,6 milijardi evra stranih direktnih investicija, čime je „postigla istorijski rezultat“.
Potpredsednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić istakao je da osim uspešnih sportista, naučnika i studenata, akcija „Najbolje iz Srbije“ pokazuje da i kompanije iz Srbije mogu biti dobar brend naše zemlje.
Ističe da među 155 kompanija koje su ušle u uži izbor za dodelu priznanja, ima i onih koje su već sagradile brend i koje su već poštovane kod svojih potrošača, ali da ima i onih koje su tek počele da grade svoj brend.
„Večeras se dodeljuju nagrade i jednima i drugima, i ne zna se šta je teže, da li stvoriti brend ili očuvati postojeći brend. Malima je ovo veliki podstreh da se sa lokalnog uzdignu na nacionalni nivo, a za velike još jedna potvrda uspeha“, ukazao je Ljajić.
Koliko je malim kompanijama koje tek grade svoj brend ova priznanje važno govori podatak da u svetu svega trećina započetog biznisa doživi petu godinu poslovanja.
Ukazao je i da je ključ brenda u poverenju kupaca i potrošača, a procene su, kako je istakao, da će se u narednih deset godina, zahvaljujući savremenim tehnologijama, navike potrošača više promeniti nego u proteklih 40 godina.
Ministar je izrazio uverenje da će jaki brendovi doprineti većem izvozu i privrednom rastu zemlje.
Predsednik PKS Marko Čadež ukazao je da je već 13 godina „Najbolje iz Srbije“ način da se potvrdi kvalitet, testira konkurentnost, da se oda priznanje za odgovornost i efikasnost, kao i da se novim igračima na tržištu „otvore vrata“.
„Naše bravo, više nego ikada zaslužuje cela poslovna zajednica Srbije koja je svojim uspesima doprinela da se privreda Srbije izbori sa gubitkom i već treću godinu zaredom posluje profitabilno, smanji broj nezaposlenih, poveća broj zaposlenih, udvostruči neto dobit, osnaži izvoz…“, naglasio je Čadež.
Nagrade u kategoriji robnih brendova su „Bakina tajna ajvar“, „Nectar Family“, „Merix“, „P.S. fashion“, „Gorenje aparati za domaćinstvo“.
Nagrada za najbolje uslužno preduzeće dodeljena je Aerodromu „Nikola Tesla“, koju je primio v.d. direktora Aerodroma Saša Vlaisavljević.
Dobitnici nagrada korporativnih brendova jesu Bambi, Nektar, „Aura kozmetika“, NIS, „Alfa-Palm“ i „Energy Net“.
Najbolja turistička manifestacija u promociji Srbije je Tamburica fest, za najbolji hotel u Srbiji proglašen je „Grand Hotel & SPA“, a najbolji „mali“ turistički smeštaj jeste Etno kompleks Vrdnička kula.