Привредна комора Србије и Министарство трговине, туризма и телекомуникација доделили су признања најуспешнијим домаћим робним и корпоративним брендовима на завршној свечаности акције „Најбоље из Србије 2017“.
Премијерка Ана Брнабић је поручила да су српски брендови наши најбољи амбасадори, као и да имџ једног бренда мења слику целе земље.
„Задовољство ми је што сам вечерас међу најбољим и најпоузданијим компанијама из Србије, онима који успешно граде своје брендове, а потврду за то им дају сами корисници“, рекла је Брнабић.
Она је истакла да су ове године награђена 24 бренда, а профили брендова су се кретали, наводи, од малих пољопривредних газдинстава до компанија са неколико хиљада запослених.
„То говори да привреда Србије у свакој области, од стартап-а преко туризма па све до енергетике, има квалитетне брендове“, указала је Брнабић.
Од 2004. године, од када постоји акција „Најбоље из Србије“, премијерка је истакла да је за то признање конкурисало више од 1850 брендова, а награду је освојило око 340 брендова.
„И Влада Србије као приоритет поставља стварање стимулативног амбијента за пословање и развој домаћих компанија и брендова. Посебан фокус је на развоју малих и средњих предузећа и предузетништва, за који је кроз различите програме подршке у 2017. години било опредељено нешто више од 18 милијарди динара“, нагласила је премијерка.
Да је Србија добар амбијент за пословање, премијерка је навела податак да је Србија у првом кварталу ове године привукла директне стране инвестиције вредне више од 600 милиона евра, што је за пет одсто више него прошле године.
Такође, указује Брнабић, прошле године Србија је привукла 2,6 милијарди евра страних директних инвестиција, чиме је „постигла историјски резултат“.
Потпредседник Владе Србије и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић истакао је да осим успешних спортиста, научника и студената, акција „Најбоље из Србије“ показује да и компаније из Србије могу бити добар бренд наше земље.
Истиче да међу 155 компанија које су ушле у ужи избор за доделу признања, има и оних које су већ саградиле бренд и које су већ поштоване код својих потрошача, али да има и оних које су тек почеле да граде свој бренд.
„Вечерас се додељују награде и једнима и другима, и не зна се шта је теже, да ли створити бренд или очувати постојећи бренд. Малима је ово велики подстрех да се са локалног уздигну на национални ниво, а за велике још једна потврда успеха“, указао је Љајић.
Колико је малим компанијама које тек граде свој бренд ова признање важно говори податак да у свету свега трећина започетог бизниса доживи пету годину пословања.
Указао је и да је кључ бренда у поверењу купаца и потрошача, а процене су, како је истакао, да ће се у наредних десет година, захваљујући савременим технологијама, навике потрошача више променити него у протеклих 40 година.
Министар је изразио уверење да ће јаки брендови допринети већем извозу и привредном расту земље.
Председник ПКС Марко Чадеж указао је да је већ 13 година „Најбоље из Србије“ начин да се потврди квалитет, тестира конкурентност, да се ода признање за одговорност и ефикасност, као и да се новим играчима на тржишту „отворе врата“.
„Наше браво, више него икада заслужује цела пословна заједница Србије која је својим успесима допринела да се привреда Србије избори са губитком и већ трећу годину заредом послује профитабилно, смањи број незапослених, повећа број запослених, удвостручи нето добит, оснажи извоз…“, нагласио је Чадеж.
Награде у категорији робних брендова су „Бакина тајна ајвар“, „Nectar Family“, „Merix“, „P.S. fashion“, „Горење апарати за домаћинство“.
Награда за најбоље услужно предузеће додељена је Аеродрому „Никола Тесла“, коју је примио в.д. директора Аеродрома Саша Влаисављевић.
Добитници награда корпоративних брендова јесу Бамби, Нектар, „Аура козметика“, НИС, „Алфа-Палм“ и „Energy Net“.
Најбоља туристичка манифестација у промоцији Србије је Тамбурица фест, за најбољи хотел у Србији проглашен је „Гранд Хотел & СПА“, а најбољи „мали“ туристички смештај јесте Етно комплекс Врдничка кула.