Државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић, саопштила је да је поштовање права потрошача од кључног значаја за развој области трговине која у Републици Србији има дугу традицију и велики потенцијал.
На манифестацији поводом Светског дана права потрошача, која је одржана у Трговачкој школи у Београду, Матић је поручила ученицима те школе и њиховим гостима из гимназије „Душан Васиљев“ из Кикинде, као и свим младим грађанима, да је важно да они као будући трговци разумеју значај потрошачких права и у дигиталној сфери, будући да је електронска трговина у успону.
„Данашње младе генерација биће носиоци надолазеће експанзије тржишта електронске трговине, за коју се предвиђа да ће до 2030. представљати чак 90% укупне трговине на глобалном нивоу“, навела је државна секретарка, истичући неопходност заштите корисничких права у онлајн купопродаји, али и заштиту личних података и подизања онлајн безбедности уопште.
Матић је додала да Министарство унапређује регулативу на пољу заштите потрошача и припрема допуне и измене закона о заштити права потрошача, нове законе о трговини и електронској трговини, као и нови закон о електронским комуникацијама, док ће унапређењу ове области допринети и Национални регистар за потрошачке приговоре.
Учесницима манифестације обратили су се и помоћница министра Сектора за заштиту потрошача у Министарству трговине, туризма и телекомуникација, Вишња Ракић, Њ.Е. Дагмар Репчекова, амбасадорка Словачке Републике у Србији и директорка Трговачке школе Мира Лекић, а овом приликом приказани су видео спотови медијске кампање „Да куповина буде милина“.
У оквиру прославе Светског дана права потрошача, у организацији Министарства трговине, туризма и телекомуникација, у сарадњи са Трговачком школом из Београда, удружењем „Заштита потрошача“ и тимом Твининг пројекта „Даљи развој заштите потрошача у Србији“, приређено је такмичење за ученике у знању исказаном у области заштите права потрошача.
Светски дан права потрошача обележава се 15. марта сваке године од 1983, одлуком Уједињених нација, са циљем да се промовишу основна потрошачка права као и да се афирмише знање као једна од најбитнијих вредности друштва.